Nowoczesna Firma, organizator projektu @rewolucja biznesu wraz z partnerami (Polskimi Badaniami Internetu oraz Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska) i przy życzliwości polskich portali (onet.pl, wp.pl, interia.pl, gazeta.pl, o2.pl) oraz sieci Bizon Media, przeprowadziła badanie nt. użyteczności narzędzi internetowych.
Twórcy badania zapytali użytkowników co sądzą o użyteczności polskich serwisów internetowych. Zbadali również poziom wiedzy na temat użyteczności wśród osób wykorzystujących internet do działań marketingowo-sprzedażowych.
Porównując wyniki z badaniami z zeszłego roku na temat skuteczności reklamy internetowej możemy zauważyć, że nieprzerwanie jedną z największych barier i powodów do porzucania wizyt na stronie jest inwazyjna reklama displayowa, z jednej strony spowalniająca ładowanie się witryny, z drugiej męcząca użytkownika – informują organizatorzy badania.
Codzienne korzystanie z internetu utrudnione jest przez liczne bariery, do których zaliczono m.in. dużą ilość inwazyjnych formatów reklamowych i promocyjnych. Jest to częsty błąd administratorów witryn www, którzy zapominają, iż zbyt intensywna ekspozycja kolorów jest męcząca dla ludzkiego oka.
Uciążliwa dla osób korzystających z internetu jest także konieczność logowania, by uzyskać dostęp do sieci na stronie.
Warto postawić sobie pytanie, czy bardziej zależy nam na pozyskiwaniu nowych zarejestrowanych użytkowników, czy też na większym ruchu na stronie? – radzą organizatorzy.
A co przyciąga użytkownika?
Ciekawa treściowo, zaktualizowana treść i zawartość serwisu, to najważniejszy czynnik skutecznie przyciągający użytkownika. Serwis z dużą ilością ciekawej merytorycznie treści, to także dobra strategia na pozycjonowanie, która przekłada się na rosnącą liczbę odnośników do naszej witryny – powiedział Marek Kasperski z ThinkLab.
Użytkownik wybiera także najkrótszą drogę dotarcia do informacji, stąd wysoką popularnością cieszy się element funkcjonalny w postaci „wyszukiwarki na stronie”. „ Firmy posiadające serwisy WWW o dużej ilości treści winny zwracać szczególną uwagę na skuteczne działanie mechanizmu wyszukiwania na stronach, tzw „usability of serach”. Niestety praktyka pokazuje, iż jest to w większości przypadków najsłabszy element serwisu, którego rezultaty są mało przydatne dla użytkownika, np. brak słownikowania i podpowiedzi w przypadku błędów typu „zimens” – komentował Zbigniew Nowicki z Bluerank.
Mimo coraz częstszego wykorzystania internetu, nadal istnieje jeszcze spora grupa managerów i właścicieli firm nieświadomych potencjału oraz możliwości jakie niesie za sobą działalność firmy w świecie online. Ponad połowa osób badanych pozbawiona jest wiedzy na temat możliwości wykorzystania stron internetowych do celów marketingowo-sprzedażowych.
Jednocześnie niewielki odsetek wskazał, że korzysta z doradztwa agencji interaktywnych, czy firm specjalizujących się w zakresie użyteczności (Usability). A warto! Bo uzyskana tą drogą wiedza, potrafi się zamienić w realne zyski dla firmy – radził Marek Kasperski.
Premiera wyników badania „Skuteczność poprzez Użyteczność” miała miejsce podczas IV edycji konferencji @rewolucja biznesu w formie panelu dyskusyjnego, w którym uczestniczyli eksperci z rynku: dr Andrzej Garapich, (Polskie Badania Internetu), Marek Kasperski (ThinkLab); Zbigniew Nowicki (Bluerank); dr hab. Bogdan Mróz (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Wojciech Kuśmierek (UseLab).
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.