VoD i polski internet

Opublikowano: 27 lutego 2009. Kategoria: Bez kategorii. Tagi: , , , , , , , , , , ,

Wyniki polskich serwisów udostępniających usługę VoD pną się do góry. Znaczny wzrost dało się zauważyć pod koniec zeszłego roku, kiedy to zainteresowanie tymi usługami wzrosło o 30%. W internetowym kinie iplex.pl co miesiąc przybywa 2 tys. nowych użytkowników – takie dane publikuje Rzeczpospolita.

Najwięksi gracze VoD na rynku internetowym to:

  • iplex.pl (20 tys. użytkowników),
  • Cineman (17 tys. użytkowników),
  • Netino (11,5 tys. użytkowników).

W serwisie Cineman od grudnia dało się zauważyć znaczny wzrost popularności, przed okresem świątecznym liczba użytkowników była mniejsza o 40%. To samo można powiedzieć o Netino, gdzie w przeciągu trzech miesięcy grono użytkowników powiększyło się o około 30%. Firmy nie podają wyników finansowych, ale Łukasz Skrzypek z iplex.pl zdradza, że średni przychód z użytkownika w 2008 roku to 13 złotych.

Rośnie także oferta filmowa. Iplex.pl ma do zaoferowania około 350 filmów, a do końca tego roku oferta ma się rozszerzyć do tysiąca produkcji. Firmami współpracującymi z polskimi kinami internetowymi są m.in. Vision, Vivarto, Monolith Film, Film Polski. Dystrybutorzy widzą w tym rodzaju działalności doskonały kanał rozpowszechniania swojej oferty. Artur Godlewski z Vision zauważa, że aktualnie kina internetowe mają 5% udziału w rynku wypożyczalni. Dla porównania podaje dane z 2007 roku, gdzie udział był zaledwie na poziomie 0,1%.

O najnowszym udogodnieniu dla fanów kina przez internet piszemy tutaj, natomiast o tendencjach na światowym rynku VoD mogą Państwo przeczytać w tym miejscu.

http://www.rp.pl/artykul/67344,268507_Domowe_kino_z_Internetu.html

Sylwester KozakVoD i polski internet

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.