Wyniki polskich serwisów udostępniających usługę VoD pną się do góry. Znaczny wzrost dało się zauważyć pod koniec zeszłego roku, kiedy to zainteresowanie tymi usługami wzrosło o 30%. W internetowym kinie iplex.pl co miesiąc przybywa 2 tys. nowych użytkowników – takie dane publikuje Rzeczpospolita.
Najwięksi gracze VoD na rynku internetowym to:
- iplex.pl (20 tys. użytkowników),
- Cineman (17 tys. użytkowników),
- Netino (11,5 tys. użytkowników).
W serwisie Cineman od grudnia dało się zauważyć znaczny wzrost popularności, przed okresem świątecznym liczba użytkowników była mniejsza o 40%. To samo można powiedzieć o Netino, gdzie w przeciągu trzech miesięcy grono użytkowników powiększyło się o około 30%. Firmy nie podają wyników finansowych, ale Łukasz Skrzypek z iplex.pl zdradza, że średni przychód z użytkownika w 2008 roku to 13 złotych.
Rośnie także oferta filmowa. Iplex.pl ma do zaoferowania około 350 filmów, a do końca tego roku oferta ma się rozszerzyć do tysiąca produkcji. Firmami współpracującymi z polskimi kinami internetowymi są m.in. Vision, Vivarto, Monolith Film, Film Polski. Dystrybutorzy widzą w tym rodzaju działalności doskonały kanał rozpowszechniania swojej oferty. Artur Godlewski z Vision zauważa, że aktualnie kina internetowe mają 5% udziału w rynku wypożyczalni. Dla porównania podaje dane z 2007 roku, gdzie udział był zaledwie na poziomie 0,1%.
O najnowszym udogodnieniu dla fanów kina przez internet piszemy tutaj, natomiast o tendencjach na światowym rynku VoD mogą Państwo przeczytać w tym miejscu.
http://www.rp.pl/artykul/67344,268507_Domowe_kino_z_Internetu.html
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.