WAB w społecznościach internetowych

Kozy giną na Facebooku, Sherlock Holmes tropi zbrodnie na Blipie – to elementy promocji nowych pozycji książkowych Wydawnictwa W.A.B.

W lutym 2010 Wydawnictwo W.A.B rozpoczęło niestandardową promocję swoich kilku najnowszych propozycji, m. in. „Człowiek, który gapił się na kozy” Jona Ronsona oraz „Sherlock Holmes – biografia nieautoryzowana” Nicka Rennisona. Działania toczą się w popularnym serwisie społecznościowym – Facebook.com, mikroblogowym Blip.pl, na blogach (recenzje) oraz forach dyskusyjnych (konkursy dla użytkowników).

Akcja w serwisie Facebook.com prowadzona dla reportażu „Człowiek, który gapił się na kozy” Jona Ronsona (sensacyjnego dokumentu o psychotronicznych projektach armii USA, który posłużył za kanwę filmu o tym samym tytule), opiera się głównie na stworzonej w celach kampanii stronie fanowskiej (facebook.com/człowiek). Tematem przewodnim komunikacji jest wyłapywanie i przekazywanie internautom informacji (czasami absurdalnych, czasami poważnych) związanych z działaniami parapsychicznymi opisywanymi przez Jona Ronsona. Na stronie można także przeczytać fragmenty książki i dowiedzieć się o co ciekawszych projektach wojskowych związanych z psychotronikami. Użytkownicy mogą komentować notatki „dziennikarza” prowadzącego stronę i dodawać własne propozycje, co z chęcią czynią.

Równocześnie ruszył profil „jonronson” w społeczności mikroblogowej Blip.pl (jonronson.blip.pl), wzbogacony o konkurs „Dziwodnia – konkurs psychotroniczny” przeprowadzany w ramach współpracy z Blip.pl. Użytkownicy Blipa, którzy odnajdą świadectwo działań parapsychicznych i podzielą się znaleziskiem ze społecznością Blipowiczy, otrzymają w nagrodę egzemplarze reportażu. Działania na Blip.pl (podobnie jak na Facebook.com) umożliwiają bezpośredni i szybki kontakt z odbiorcami oraz rozprzestrzenianie się informacji o książce metodą Word of Mouth.

Kolejną pozycją Wydawnictwa W.A.B. obok „Człowieka, który gapił się na kozy”, która „weszła w społeczności”, jest „Sherlock Holmes – biografia nieautoryzowana” Nicka Rennisona.Tu działania również prowadzone są w Facebook.com i Blip.pl (facebook.com/biografiasherlocka i sherlockholmes.blip.pl) a także na wybranych forach dyskusyjnych i blogach (przekazanie egzemplarzy powieści do recenzji i na potrzeby mini-konkursów). Na Blip.pl w poniedziałek 22 lutego także dla Sherlocka rozpocznie się konkurs, w którym wygrać będzie można egzemplarze książki.

Kampanię w społecznościach dla „Człowiek, który gapił się na kozy” i „Sherlock Holmes – biografia nieautoryzowana” realizuje agencja 121PR.

Wpisy promowane

  • Jak wysłać paczkę do Niemiec?
    Niemcy to ponad 83-milionowy kraj, który jest największym sąsiadem, a zarazem jednym z największych partnerów handlowych Polski. Nasza gospodarka jest ...
  • Dealer samochodów – jak wybrać najlepszego?
    Zakup samochodu to duża inwestycja, dlatego przed podpisaniem umowy warto poświęcić trochę czasu na znalezienie najlepszej oferty. Nie chodzi tutaj ...

Wydarzenia

Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry