WAB w społecznościach internetowych

Opublikowano: 18 lutego 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , , , ,

Kozy giną na Facebooku, Sherlock Holmes tropi zbrodnie na Blipie – to elementy promocji nowych pozycji książkowych Wydawnictwa W.A.B.

W lutym 2010 Wydawnictwo W.A.B rozpoczęło niestandardową promocję swoich kilku najnowszych propozycji, m. in. „Człowiek, który gapił się na kozy” Jona Ronsona oraz „Sherlock Holmes – biografia nieautoryzowana” Nicka Rennisona. Działania toczą się w popularnym serwisie społecznościowym – Facebook.com, mikroblogowym Blip.pl, na blogach (recenzje) oraz forach dyskusyjnych (konkursy dla użytkowników).

Akcja w serwisie Facebook.com prowadzona dla reportażu „Człowiek, który gapił się na kozy” Jona Ronsona (sensacyjnego dokumentu o psychotronicznych projektach armii USA, który posłużył za kanwę filmu o tym samym tytule), opiera się głównie na stworzonej w celach kampanii stronie fanowskiej (facebook.com/człowiek). Tematem przewodnim komunikacji jest wyłapywanie i przekazywanie internautom informacji (czasami absurdalnych, czasami poważnych) związanych z działaniami parapsychicznymi opisywanymi przez Jona Ronsona. Na stronie można także przeczytać fragmenty książki i dowiedzieć się o co ciekawszych projektach wojskowych związanych z psychotronikami. Użytkownicy mogą komentować notatki „dziennikarza” prowadzącego stronę i dodawać własne propozycje, co z chęcią czynią.

Równocześnie ruszył profil „jonronson” w społeczności mikroblogowej Blip.pl (jonronson.blip.pl), wzbogacony o konkurs „Dziwodnia – konkurs psychotroniczny” przeprowadzany w ramach współpracy z Blip.pl. Użytkownicy Blipa, którzy odnajdą świadectwo działań parapsychicznych i podzielą się znaleziskiem ze społecznością Blipowiczy, otrzymają w nagrodę egzemplarze reportażu. Działania na Blip.pl (podobnie jak na Facebook.com) umożliwiają bezpośredni i szybki kontakt z odbiorcami oraz rozprzestrzenianie się informacji o książce metodą Word of Mouth.

Kolejną pozycją Wydawnictwa W.A.B. obok „Człowieka, który gapił się na kozy”, która „weszła w społeczności”, jest „Sherlock Holmes – biografia nieautoryzowana” Nicka Rennisona.Tu działania również prowadzone są w Facebook.com i Blip.pl (facebook.com/biografiasherlocka i sherlockholmes.blip.pl) a także na wybranych forach dyskusyjnych i blogach (przekazanie egzemplarzy powieści do recenzji i na potrzeby mini-konkursów). Na Blip.pl w poniedziałek 22 lutego także dla Sherlocka rozpocznie się konkurs, w którym wygrać będzie można egzemplarze książki.

Kampanię w społecznościach dla „Człowiek, który gapił się na kozy” i „Sherlock Holmes – biografia nieautoryzowana” realizuje agencja 121PR.

Hanna LaskowskaWAB w społecznościach internetowych

Podziel się!

O autorze

hania