Web Search Factory Polska w IAB

Opublikowano: 7 lipca 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Agencja Web Search Factory Polska websearchfactory.pl została nowym członkiem Interactive Advertising Bureau (IAB). WSF działa na polskim rynku od listopada 2006 roku. Jest agencją strategiczną zajmującą się marketingiem w sieci, stąd naturalne zainteresowanie działalnością IAB – funkcjonującym od 2000 roku stowarzyszeniem firm z branży interaktywnej, reklamowej oraz technologicznej.
Nadrzędnym celem IAB jest edukacja rynku w zakresie efektywnego wykorzystania Internetu i jego potencjału, co jak najbardziej wpisuje się w działalność i profil WSF. Dla nas wstąpienie do IAB to naturalny krok w dalszym rozwoju firmy – mówi Krzysztof Kuwałek, prezes Web Search Factory Polska.

Głównym motorem decyzji była przede wszystkim chęć wymiany dobrych praktyk w środowisku interaktywnym oraz aktywny udział w kształtowaniu dynamicznie rozwijającej się branży. – podkreśla. Za wstąpieniem przemawiała również możliwość wpływania na poziom edukacji polskiego rynku w zakresie szeroko pojętego e-marketingu przy jednoczesnej możliwości nauki wraz z branżą – poprzez wprowadzanie wspólnych standardów świadczenia usług, wdrażanie wspólnych projektów badawczych czy uczestnictwo w spotkaniach tematycznych. Nie bez znaczenia jest oczywiście możliwość skutecznego networkingu i rozwijania kontaktów biznesowych nie tylko z innymi graczami z branży, ale również z marketerami czołowych przedsiębiorstw w Polsce.

„Branża interaktywna właśnie zaczyna wrzucać kolejny bieg. Przez wiele lat kampania w sieci była niewiele znaczącym dodatkiem do całościowych działań marketingowych. Dzisiaj to właśnie internet może zadecydować o ich sukcesie. Tradycyjne kampanie marketingowe ograniczają się już bowiem coraz częściej do wzbudzenia zainteresowania firmą i stymulowania potrzeb, sam jednak proces decyzyjny przenosi się do sieci – to tam ludzie szukają bardziej szczegółowych informacji o firmie, jej ofercie, wymieniają się opiniami z innymi użytkownikami, porównują ceny, szukają alternatywy” – zauważa Krzysztof Kuwałek.

Rozwój branży można zaobserwować również w ilości firm wstępujących do IAB. „Gwałtowny rozwój branży internetowej w Polsce przejawia sie przede wszystkim w ilości pieniędzy na rynku (wg IAB AD EX w 2007 roku to około 743 mln zł i wzrosty roczne na poziomie 30-40 %). Oferta rynku jest coraz szersza i lepsza – i doceniają to klienci, inwestując z roku na rok coraz większe pieniądze.” – zauważa Michał Tober, Prezes Zarządu IAB.

Dodaje od razu, że patrząc z nieco innej perspektywy, rozwój branży można zaobserwować również w ilości firm wstępujących do IAB. „Na początku roku 2008 było ich 33, podczas gdy obecnie przyjęliśmy do IAB już 60. firmę – właśnie Web Search Factory Polska. Bardzo cieszymy się z tego powodu, bo to oznacza, że rynek jest dojrzały i firmy dostrzegają, doceniają potrzebę istnienia takich organizacji jak IAB. Uważam, że rynek stawia przed nami jeszcze wiele wyzwań, a dzięki większej liczebności, o wiele łatwiej będzie je zrealizować. Mimo że w IAB działają firmy, które są wobec siebie konkurencyjne biznesowo, to myślę że istnieją tematy, w których należy łączyć swoje siły (np. edukacja rynku, dobre praktyki, promocja skutecznych rozwiązań itd.). Właśnie dzięki IAB jest to możliwe i liczymy, że wkrótce liczba firm jeszcze znacząco wzrośnie. Oczywiście nie tylko liczebność członków związku się liczy, ale także skala działalności w związku, zatem zachęcam mocno, aby nowi członkowie mocno angażowali się w pracę poszczególnych grup i całego IAB. Dla korzyści zarówno swojej jak i rynku.” – apeluje Michał Tober.

Sylwester KozakWeb Search Factory Polska w IAB

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.