Jedna czwarta Polaków korzysta z internetu. Są to przede wszystkim ludzie młodzi, z wyższym i średnim wykształceniem, mieszkańcy dużych miast. Niemal wszyscy internauci przeglądają strony internetowe, większość korzysta z poczty elektronicznej. Najbardziej znane portale to Onet, Wirtualna Polska i Interia. Takie są wyniki badania przeprowadzonego przez Ipsos-Demoskop.
Internauci najczęściej łączą się z siecią w domu (42 procent). Jedna trzecia internautów korzysta z internetu w szkole lub na uczelni. W pracy łączy się z siecią 28 procent osób. Niemal taki sam odsetek respondentów korzysta z kafejek internetowych.
Internauci najczęściej korzystają z internetu przeglądając strony internetowe. Dwie trzecie internautów wysyła i odbiera pocztę elektroniczną. Prawie połowa prowadzi rozmowy „na żywo”. Zakupów przez internet dokonuje co dziesiąty internauta. Internautów pytano, jakie portale internetowe znają. Okazało się, że najwięcej osób spontanicznie wymienia Onet.pl (71 procent). Blisko połowa internautów zna Wirtualną Polskę chociażby ze słyszenia, jedna czwarta – Interię.
Internatom przedstawiono też listę z nazwami portali. Okazało się, że również i tym razem najczęściej rozpoznają Onet.pl. Wspomagana znajomość tego portalu jest znacznie wyższa od spontanicznej. Portal Onet.pl rozpoznaje bowiem aż 92 procent internautów. Dużą znajomością mogą się również pochwalić portale Wirtualna Polska i Interia, które rozpoznaje odpowiednio 84 procent i 83 procent internautów.
Internautów, którzy znają poszczególne portale zapytano, jak często z nich korzystają. Okazuje się, że najwięcej wiernych użytkowników ma Wirtualna Polska, z której codziennie korzysta jedna piąta internautów, którzy znają ten portal, zaś co najmniej raz w tygodniu – 68 procent. Drugie miejsce pod tym względem zajmuje Onet.pl, z którego codziennie korzysta 15 procent osób, zaś co najmniej raz w tygodniu – 66 procent. Trzeci z portali, które mogą pochwalić się największą znajomością wśród internautów – Interia – może liczyć na 11 procent stałych (codziennych) użytkowników oraz na 53 procent użytkowników, którzy korzystają z niego co najmniej raz w tygodniu.
Expander
Wpisy promowane
- Optymalne zarządzanie tekstyliami to lepsze planowanie i przejrzyste kosztyZarządzanie tekstyliami to m. in. także korzystanie z outsourcingu oferowanego przez profesjonalnego dostawcę usług tekstylnych. Użytkownik przede wszystkim pozbywa się ...
- Naklejki reklamowe z logo firmy: jak stworzyć spójny i rozpoznawalny wizerunek?Branding firmy to wartość niematerialna, która w dzisiejszych, mocno konkurencyjnych czasach nieoceniona. Każdy z nas zna marki, których nazwa od ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.