Wirtualna Polska widziana oczami Internautów

Opublikowano: 16 października 2006. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Gdyby Wirtualna Polska była kobietą, miałaby twarz Marylin Monroe, biust Evy Longorii, jeździłaby wyrafinowanym Ferrari 599 GTB Fiorano i podróżowałaby do Polinezji Francuskiej oraz Indii. Znakiem Zodiaku, z którym użytkownicy kojarzą WP, jest Panna.
Przez miesiąc internauci Wirtualnej Polski głosowali na 13 galerii tematycznych w ramach kampanii wizerunkowej WP Internet z widokiem na…. W serwisie Pogoda wybierali klimat sprzyjający, ich zdaniem, Wirtualnej Polsce, w Wiadomościach – informacje, które najchętniej śledzą na stronach portalu, w serwisach rozrywkowych – książkę, wykonawcę, film, bliskie im oraz samej WP.

Według internautów romantyczna, a przy tym nowoczesna WP grałaby na rodzimej giełdzie papierów wartościowych, bądź inwestowała na giełdzie frankfurckiej, uważnie śledziłaby wiadomości przyrodnicze, polityczne i społeczne. Jej klimatem jest żywioł, ulubioną dyscypliną sportową Formuła1, zespołem, którego słuchałaby najchętniej – U2. Filmem, na który na pewno wybrałaby się spersonifikowana Wirtualna Polska jest „Shrek”, ulubioną grą – „Grand Theft Auto”, a najbliższą jej sercu książką – „Atramentowe serce” Kornelii Funke.

Reklamy wykorzystane przez WP w kampanii online, przenosiły internautów do określonych serwisów, których nagłówki dostosowano do potrzeb kampanii:

Internet z widokiem na INFO – do serwisu Wiadomości;
Internet z widokiem na podróże – do serwisu Turystyka;
Internet z widokiem na prędkość – do serwisu Moto, etc.

W ciągu miesiąca użytkownicy odwiedzili prezentowane w nich galerie niemal milion razy. Największą popularnością cieszyły się galerie serwisu Wiadomości (ponad 70,7 tysiąca unikalnych użytkowników), Erotyki (ponad 40 tysięcy unikalnych użytkowników), Kobiety (23,4 tysiące uu) i Giełdy (niemal 20 tysięcy uu).

„Nasza kampania bazowała na zabawie kontekstem i atrakcyjnej grze skojarzeń – opowiada Natalia Hatalska, Kierownik Zespołu Komunikacji Wirtualnej Polski – promowaliśmy portal, wykorzystując niestandardowe formy reklamy, stąd też nietypowa kampania online. Layouty kluczowych serwisów WP dostosowaliśmy do charakteru witryn oraz formy graficznej całej kampanii. Stworzyliśmy również galerie, dzięki którym mogliśmy poznać, z czym kojarzy się internautom Wirtualna Polska, a jednocześnie pokazać, jak zróżnicowaną ofertę posiada i jak kształtujemy nasze serwisy, by były dokładną odpowiedzią na oczekiwania użytkowników.”

Kampania Internet z widokiem na… była pierwszą ambientową kampanią przeprowadzoną przez portal internetowy. WP wykorzystała wiele niestandardowych nośników, takich jak naklejki na lustrach czy oparciach krzeseł w kinach. W tym miesiącu naklejki z hasłem Internet z widokiem na język pojawiły się na ławkach w szkołach językowych EMPiK.

„Z informacjami na temat skuteczności kampanii czekamy do czasu jej zakończenia – dodaje Natalia Hatalska – już teraz jednak mogę powiedzieć, że została oceniona bardzo pozytywnie, zarówno w branży; projekt megaboardu wiszącego na hotelu Warszawa w Warszawie otrzymał 2. miejsce w rankingu organizowanym przez Media i marketing Polska – Kreatura Miesiąca, jak i przez samych użytkowników. W zabawie obrazem wzięło udział ponad 260 tysięcy internautów.”

www.wp.pl

Hanna LaskowskaWirtualna Polska widziana oczami Internautów

Podziel się!

O autorze

hania