Wroom.pl – kolejna inwestycja w polskim Internecie

Opublikowano: 25 marca 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Po głośnych inwestycjach w serwisy społecznościowe przyszedł czas na branżę motoryzacyjną. W marcu 2008 roku IIF Seed Fund zainwestował w projekt wertykalnej wyszukiwarki motoryzacyjnej. Wroom.pl to wyszukiwarka dającą możliwość znalezienia w jednym miejscu ogłoszeń motoryzacyjnych liderów tego rynku w Polsce i Europie, z funkcjonalnością intuicyjnego wyszukiwania typu Google.
Docelowo Wroom.pl będzie multi-wyszukiwarką i multi-porównywarką motoryzacyjną, nie tylko ogłoszeń, ale także usług motoryzacyjnych, części, opon czy akcesoriów.

Wroom.pl prezentuje ogłoszenia z zagranicznych serwisów, przetłumaczone na język polski, z ceną przeliczoną na złotówki, a także oferuje możliwość sprawdzenia średnich cen samochodów na wykresie ukazującym się automatycznie nad każdym wynikiem wyszukiwania. Niedługo będzie można także sprawdzić dokładne dane techniczne marek i modeli samochodów z całego świata produkowanych na przestrzeni lat. Dodane zostaną także motocykle, ciężarówki i inne pojazdy.

Zaletą rozwiązania proponowanego przez Wroom jest znaczna oszczędność czasu i łatwość w znajdowaniu ogłoszeń.

– „Chcemy, aby Wroom był wyszukiwarką, z której będą korzystać użytkownicy i fani motoryzacji w całej Europie, mamy plany ekspansji na inne kraje jeszcze w 2008 roku, to pierwszy taki projekt na świecie. Nie możemy ujawnić dokładnych kwot, ale inwestycja IIF w naszą wertykalną wyszukiwarkę jest najwyższą znaną nam, w tego typu startup. Umożliwi nam ona dynamiczny rozwój i międzynarodową ekspansję – podbój zagranicznych rynków motoryzacyjnych” – mówi Piotr Oblicki, Prezes zarządu Wrooma. „Wroom będzie także jedynym medium raportującym w pełni przekrojowo rynek pojazdów używanych w naszym kraju.”

Inwestycja IIF w projekt Wroom.pl doskonale wpisuje się w misję kształtowania szeroko rozumianej sfery e-commerce w kierunku oferty bardziej przyjaznej konsumentowi. Zespół IIF wierzy, że użytkownikom Internetu trzeba ułatwiać korzystanie z serwisów, czynić je szybszymi i bardziej przyjaznymi.

IIF S.A., jest funduszem technologicznym inwestującym w przedsięwzięcia we wczesnym etapie ich rozwoju. IIF inwestuje na rynku wysokich technologii, w innowacyjne projekty o znacznym potencjale wzrostu. Angażuje się w przedsięwzięcia z dziedziny IT, consumer finance, e–commerce, nowych elektronicznych mediów i Internetu. IIF i jego kadra stoi za sukcesami takich firm jak COMARCH, BillBird (Moje Rachunki), Software Mind, Power Media, Monetto i innych.

Hanna LaskowskaWroom.pl – kolejna inwestycja w polskim Internecie

Podziel się!

O autorze

hania