Świadomi zachodzących w świecie zmian marketerzy wiedzieli od dawna, że taki moment wkrótce nastąpi. Teraz mamy jednak dowody – w Wielkiej Brytanii, pierwszym z dużych rynków, wydatki na reklamę online przewyższyły kwoty przeznaczane na reklamę telewizyjną.
Dane, jakie zostały przedstawione przez PricewaterhouseCoopers i IAB pokazują, że w pierwszej połowie bieżącego roku wydatki na reklamę w internecie sięgnęły poziomu 1,75 mld funtów, co oznacza wzrost o 4,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku minionego. Wydatki na reklamę telewizyjną ukształtowały się zaś na poziomie 1,64 mld funtów. Informacje te oznaczają detronizację telewizji, która przez 50 lat rządziła brytyjskim rynkiem reklamowym.
Internet zajmuje obecnie 23,5 proc. „reklamowego ciasta” – telewizja 21,9 proc. Nie wszystkie informacje są jednak tak pomyślne.
Wydawcy internetowi narzekają na spadki reklamy displayowej, która pochłania zaledwie 18 proc. budżetów. Około 60 proc. wydatków przeznaczanych jest na marketing w wyszukiwarkach. Spadają również wydatki w poszczególnych kwartałach – w pierwszych trzech miesiącach 2009 roku było to 920 mln funtów, w kolejnych trzech – już 832 mln funtów.
Jako ciekawostkę można podać, że wydatki na reklamę online w 1998 roku – czyli w pierwszym, w którym je mierzono – wynosiły zaledwie 19,4 mln funtów.
Źródło: BrandRepublic
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.