Wzmianki o Euro 2012 w mediach społecznościowych warte 86 mln złotych

Ponad 86 milionów złotych może wynosić wartość promocyjna wzmianek o Euro 2012 w mediach społecznościowych w pięciu europejskich krajach – wynika z analizy międzynarodowej sieci eBuzzing reprezentowanej w Polsce przez agencję Think Kong.

Z analizy przeprowadzonej przez sieć eBuzzing we Francji, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech oraz Wielkiej Brytanii wynika, że platformą społecznościową, która generowała zdecydowanie największą liczbę wzmianek na temat Euro 2012 był Twitter. Aż 87 proc. ogólnej liczby wypowiedzi na temat mistrzostw pojawiających się w mediach społecznościowych pochodziło właśnie z tego serwisu.

Łącznie wzmianki o Euro 2012 pojawiły się w tweetach prawie 600 tys. użytkowników Twittera. Według szacunków eBuzzing internetowe wpisy na Twitterze o Euro 2012 w 5 językach mogły dotrzeć łącznie do blisko 539 mln osób. Popularność turnieju w internecie – mierzona liczbą publikacji – rosła z dnia na dzień i największą wartość osiągnęła w dniu finału.

Aktywność użytkowników w mediach społecznościowych ma konkretną wartość promocyjną, którą da się wyrazić w złotówkach czy euro. Kalkulację wartości wzmianek o Euro 2012 oparto na wskaźniku OTS – opportunity to see, który określa liczbę możliwych kontaktów z treściami dotyczącymi mistrzostw. 86 milionów złotych to wyliczony w ten sposób, przybliżony ekwiwalent reklamowy wzmianek na Twitterze, Facebooku, forach i blogach dotyczących Euro 2012 w ciągu jednego miesiąca – powiedział Norbert Kilen z agencji Think Kong.

Wzmianki o Euro 2012 w mediach społecznościowych warte 86 mln złotych 1

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top