Zatrudnij Wirtualnego Asystenta Formularzy

Opublikowano: 2 października 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Polskie firmy tracą tysiące zleceń wartych setki milionów złotych. Powód? Niewłaściwa obsługa klienta w Internecie, która skutecznie zniechęca przed dokonaniem transakcji w “sieci”. Rozwiązanie tego problemu stanowi oprogramowanie umożliwiające automatyzację procesów sprzedaży i obsługi klienta w Internecie. Tego rodzaju systemy sprawdziły się w Europie Zachodniej i USA.
W Polsce takie rozwiązania, jako nową linię biznesową m.in. Wirtualne Contact Centers oraz inteligentni Asystenci Formularzy wprowadza notowana na rynku NewConnect spółka informatyczna InteliWISE S.A. W ciągu najbliższych kilku lat planuje zbudować wiodącą pozycję w Polsce, w ramach usług i oprogramowania do automatyzacji obsługi w Internecie, kierując ofertę nawet do kilku tysięcy małych i średnich firm, które mogą dzierżawić usługę już od 799 złotych miesięcznie. Wpływy uzyskane z tego projektu przyczynią się do zwiększenia przychodów InteliWISE S.A. o kilkaset procent.

Wirtualny Asystent Formularzy stanowi odpowiedź na zjawisko masowego problemu klientów z przejściem przez skomplikowane formularze online, umieszczane na stronach banków, firm ubezpieczeniowych, firm z usługami turystycznymi, medycznymi. Jeśli użytkownik nie wie co wypełnić w formularzu, inteligentny program podpowie jak uzupełnić pole bądź wskaże miejsce, gdzie taką informację uzyskać. Pomoc może pojawić się kontekstowo – Asystent pojawia się z ofertą pomocy dopiero wtedy, gdy użytkownik napotyka na problemy. Postać Asystenta to interaktywne wideo, jest wybierana z biblioteki ponad 80 przygotowanych postaci. Asystent Formularzy to część Wirtualnego Contact Center, którego elementami mogą być inteligentny filtr mailowy czy doradca klienta.

Oferta jest skierowana nie tylko do największych korporacji z tysiącami operacji online dziennie, ale także dla małych i średnich firm, które chcą skutecznie konkurować z aukcjami internetowymi. Nowością jest model sprzedaży – usługę można wypożyczyć w popularnym modelu Software – as – a – Service, już od 799 złotych miesięcznie.

Korzyścią jest automatyzacja procesów obsługi klienta, która powinna skutkować szybszym reagowaniem na problemy, na które napotykają internauci.
Ponad 50-procentowy wzrost ilości klientów dokonujących transakcji online skłonił firmy z Europy Zachodniej i USA do zastosowania na szeroką skalę technologii umożliwiających automatyzację sprzedaży i obsługi klienta w Internecie. Znaczenie tego problemu zostało dostrzeżone także w spółce AXA, jednym z wiodących ubezpieczycieli w Europie. Do firmy trafiało ponad 1200 skomplikowanych reklamacji miesięcznie. Dział obsługi klienta załatwiał te sprawy nierzadko całymi tygodniami. Sytuacja uległa diametralnej zmianie po instalacji systemu umożliwiającego automatyzację odpowiedzi na reklamacje. Jego rola polega na stałym informowaniu klienta o statusie rozpatrywania interesującej go sprawy. Wprowadzenie tego rozwiązania spowodowało spadek ilości reklamacji o 60%, natomiast długość czasu rozpatrywania reklamacji zmniejszyła się do kilku – kilkunastu dni.

W Polsce gra toczy się o niebagatelne pieniądze. W ubiegłym roku łączna wartość wszystkich transakcji zawartych przez internautów wyniosła 8,1 mld zł. Według danych z badania Net Track pod koniec 2007 roku 45% internautów zadeklarowało, że dokonywało zakupów przez Internet, co w liczbach bezwzględnych daje 5,8 mln osób. W porównaniu z 2006 rokiem jest to wzrost o 2,5 mln.

Z lektury pierwszego w Polsce raportu na temat jakości obsługi klienta w Internecie wynika m.in., że mimo, iż ponad 40% polskich internautów kontaktuje się z obsługą klienta przez formularze internetowe, ponad ¼ z nich ma problemy z ich wypełnieniem (raport został opracowany przez analityków z firmy badawczej Polskie Badania Internetu). Ponad 42% całkowicie rezygnuje z usług firmy, jeśli napotyka problemy z obsługą klienta. Wyniki tego badania wskazują, iż niewłaściwa obsługa klienta w Internecie może być przyczyną strat zleceń wartych setki milionów złotych. Automatyzacja procesów obsługi klienta w sieci, rozwiązania które uruchamia InteliWISE S.A., to najbardziej zaawansowana propozycja unowocześnienia obsługi klienta i sprzedaży online. Wirtualni Asystenci to oprogramowanie, które umożliwia analizę języka naturalnego, czyli swobodnie zadanych pytań przez setki klientów jednocześnie. Wirtualny asystent (awatar) to postać mówiąca naturalnym głosem, która pomaga w poruszaniu się na stronie, wyszukiwaniu informacji, wypełnianiu formularzy.

Hanna LaskowskaZatrudnij Wirtualnego Asystenta Formularzy

Podziel się!

O autorze

hania