Zmiana władzy w Google; Erica Schmidta zastąpi Larry Page

Opublikowano: 21 stycznia 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Początek roku okazał się kluczowy dla personalnych zmian w największych światowych korporacjach technologicznych. Wpierw powrót na urlop zdrowotny ogłosił Steve Jobs z Apple, teraz Google zmienia szefaErica Schmidta zastąpi Larry Page, współzałożyciel firmy.

Zmiana władzy w Google; Erica Schmidta zastąpi Larry Page 1

Eric Schmidt

Z dniem 4 kwietnia Eric Schmidt po 10 latach przestanie być CEO Google’a. Jego miejsce zajmie Larry Page, współtwórca koncernu, który już wcześniej – w latach 1998-2001 – pełnił taką funkcję. Schmidt pozostanie w zarządzie firmy jako prezes wykonawczy („executive chairman”) i odpowiadać będzie za umowy partnerskie oraz relacje biznesowe; będzie również doradcą założycieli Google. Sergey Brin, drugi obok Page’a twórca firmy, odpowiedzialny będzie za projekty strategiczne.

Zastanawialiśmy się jak uprościć nasze struktury zarządcze i przyspieszyć podejmowanie decyzji. Precyzujemy nasze indywidualne zadania i chcemy jasno określić naszą odpowiedzialność. W mojej opinii Larry jest gotowy do przewodzenia firmie – przekonuje Schmidt.

Zmiana władzy w Google; Erica Schmidta zastąpi Larry Page 2

Larry Page

Komentarzy zastanawiają się z czego wynikać może zmiana na szczycie władzy. Czy z rzekomych sporów pomiędzy założycielami Google, a bardziej doświadczonym przywódcą? Czy może z ambicji Page’a, który uznał, że jest gotów na samodzielne kierowanie koncernem? Zapewne nie poznamy wyczerpujących odpowiedzi. Z pewnością jednak jest to zmiana, którą odczują wszyscy: zarówno pracownicy Google, branże technologiczna i internetowa oraz sami użytkownicy.

Dawid ZarazińskiZmiana władzy w Google; Erica Schmidta zastąpi Larry Page

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.