Budowanie pozytywnych relacji z klientami wymaga dobrego zrozumienia ich potrzeb. Poznając ich motywacje i nawyki zakupowe możesz spersonalizować świadczoną przez siebie obsługę klienta.
Zrozumienie klientów ułatwi ci budowanie relacji ze stałymi klientami, pozyskiwanie nowych oraz zwiększenie czasu i częstotliwości dokonywanych przez nich zakupów.
Oto kilka wskazówek, które pomogą ci lepiej poznać klientów:
PROFILOWANIE
Profilowanie klientów polega na tworzeniu opisu klientów lub grupy klientów, obejmującego ich cechy, miejsce zamieszkania i zachowania konsumpcyjne. Segmentując klientów na podstawie ich płci, wieku, miejsca zamieszkania, miejsca pracy, wielkości rodziny oraz tego, w jaki sposób i na co wydają pieniądze, możesz zorientować się jak twoje produkty i usługi mogą najlepiej spełniać ich wymagania.
ANALIAZA INTERAKCJI
Badanie interakcji rozpoczynamy od określenia punktów, w których ma miejsce kontakt klientów z twoją firmą. Może to być moment przekroczenia drzwi sklepu, wejście na stronę internetową lub skorzystanie z któregoś ze środków komunikacji. Przedstawiciel dystrybutora diamentów i właściciela sklepu jubilerskiego sklep.sundiamore.pl z oryginalną biżuterią wykonaną wg własnych, autorskich projektów podkreśla, że punkty kontaktu z klientem są ważne, ponieważ wpływają na kształtowanie wrażenia jakie odnosi klient podczas pierwszego zetknięcia się z twoją firmą.
– Badaj ścieżki, po których poruszają po firmie klienci, a w przypadku strony internetowej analizuj sposób dotarcia do niej, które zakładki odwiedzali najczęściej, jak długo na nich przebywali i na których kończyli swoją wizytę – dodaje właściciel firmy Pako, produkującej opakowania termoformowanych dla potrzeb ogrodnictwa oraz kartonowe, których pełny asortyment prezentuje na stronie pakowyroba.pl.
Wszystko to pozwoli ci wyciągnąć wnioski umożliwiające poprawę istniejącego stanu rzeczy, znalezienie błędów i ich zlikwidowanie.
PROWADZENIE BADAŃ RYNKU
– Określenie istniejących trendów i wzorców zachowania klientów pozwoli ci zrozumieć, co motywuje ich do zakupu i jakich marketingowych narzędzi użyć, by twoje działania stały się maksymalnie skuteczne – dodaje właściciel firmy Stern Service, która zajmuje się skupem i sprzedażą rusztowań oraz prowadzi na stronie sternservice.pl sklep z elementami rusztowań Aluberg.
Istnieje kilka sposobów prowadzenia takich rynkowych, w tym:
– tworzenie i kolportowanie ankiet lub formularzy opinii,
– prowadzenie grup fokusowych,
– rozdawanie bezpłatnych próbek z prośbą o opinię,
– monitorowanie recenzji online i forów. Te witryny mogą zawierać obiektywne opinie, pomocne w usprawnieniu funkcjonowania firmy.
KOMUNIKACJA
Przedstawiciel przedsiębiorstwa Walewski, zajmującego się na stronie lawkisklep.pl sprzedażą elementów małej architektury miejskiej i ogrodowej, w tym szerokiego asortymentu ławek uważa, że jednym z najlepszych sposobów zrozumienia klientów jest komunikowanie się z nimi. Poproś o opinie na temat twojej firmy i o propozycje sposobów, dzięki którym możesz ulepszyć produkty lub usługi, aby lepiej realizować ich potrzeby.
Bezpośrednia rozmowa z klientami i uzyskiwanie odpowiedzi na pytania pomoże ci wzbogacić twoją wiedzę o klientach i budować ich zaangażowanie.
SPRAWDŹ TO, CO JUŻ MASZ
Być może posiadasz już informacje o swoich klientach, które pomogą ci wstępnie lepiej ich zrozumieć. Informacje te mogą być przydatne do identyfikowania tendencji lub nawyków klientów (np. zwiększenie sprzedaży w godzinach popołudniowych lub wzrost popytu na konkretny artykuł w okresie letnim). Może również pomóc w planowaniu biznesowym i w podejmowania decyzji np. dotyczących zatrudnienia dodatkowych pracowników w określonych godzinach lub w szczytowych miesiącach.
Zrozumienie klientów jest efektem przeprowadzanych działań mających na celu lepsze ich poznanie – podsumowuje przedstawiciel firmy Eupack Opakowania, sprzedającej w sklepie eupack.pl taśmy pakowe, opakowania foliowe i kartonowe. – Pozwala to optymalizować działania marketingowe w kierunku podnoszenia pozycji twojej firmy na rynku. –
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.