Budowanie pozytywnych relacji z klientami wymaga dobrego zrozumienia ich potrzeb. Poznając ich motywacje i nawyki zakupowe możesz spersonalizować świadczoną przez siebie obsługę klienta.
Zrozumienie klientów ułatwi ci budowanie relacji ze stałymi klientami, pozyskiwanie nowych oraz zwiększenie czasu i częstotliwości dokonywanych przez nich zakupów.
Oto kilka wskazówek, które pomogą ci lepiej poznać klientów:
PROFILOWANIE
Profilowanie klientów polega na tworzeniu opisu klientów lub grupy klientów, obejmującego ich cechy, miejsce zamieszkania i zachowania konsumpcyjne. Segmentując klientów na podstawie ich płci, wieku, miejsca zamieszkania, miejsca pracy, wielkości rodziny oraz tego, w jaki sposób i na co wydają pieniądze, możesz zorientować się jak twoje produkty i usługi mogą najlepiej spełniać ich wymagania.
ANALIAZA INTERAKCJI
Badanie interakcji rozpoczynamy od określenia punktów, w których ma miejsce kontakt klientów z twoją firmą. Może to być moment przekroczenia drzwi sklepu, wejście na stronę internetową lub skorzystanie z któregoś ze środków komunikacji. Przedstawiciel dystrybutora diamentów i właściciela sklepu jubilerskiego sklep.sundiamore.pl z oryginalną biżuterią wykonaną wg własnych, autorskich projektów podkreśla, że punkty kontaktu z klientem są ważne, ponieważ wpływają na kształtowanie wrażenia jakie odnosi klient podczas pierwszego zetknięcia się z twoją firmą.
– Badaj ścieżki, po których poruszają po firmie klienci, a w przypadku strony internetowej analizuj sposób dotarcia do niej, które zakładki odwiedzali najczęściej, jak długo na nich przebywali i na których kończyli swoją wizytę – dodaje właściciel firmy Pako, produkującej opakowania termoformowanych dla potrzeb ogrodnictwa oraz kartonowe, których pełny asortyment prezentuje na stronie pakowyroba.pl.
Wszystko to pozwoli ci wyciągnąć wnioski umożliwiające poprawę istniejącego stanu rzeczy, znalezienie błędów i ich zlikwidowanie.
PROWADZENIE BADAŃ RYNKU
– Określenie istniejących trendów i wzorców zachowania klientów pozwoli ci zrozumieć, co motywuje ich do zakupu i jakich marketingowych narzędzi użyć, by twoje działania stały się maksymalnie skuteczne – dodaje właściciel firmy Stern Service, która zajmuje się skupem i sprzedażą rusztowań oraz prowadzi na stronie sternservice.pl sklep z elementami rusztowań Aluberg.
Istnieje kilka sposobów prowadzenia takich rynkowych, w tym:
– tworzenie i kolportowanie ankiet lub formularzy opinii,
– prowadzenie grup fokusowych,
– rozdawanie bezpłatnych próbek z prośbą o opinię,
– monitorowanie recenzji online i forów. Te witryny mogą zawierać obiektywne opinie, pomocne w usprawnieniu funkcjonowania firmy.
KOMUNIKACJA
Przedstawiciel przedsiębiorstwa Walewski, zajmującego się na stronie lawkisklep.pl sprzedażą elementów małej architektury miejskiej i ogrodowej, w tym szerokiego asortymentu ławek uważa, że jednym z najlepszych sposobów zrozumienia klientów jest komunikowanie się z nimi. Poproś o opinie na temat twojej firmy i o propozycje sposobów, dzięki którym możesz ulepszyć produkty lub usługi, aby lepiej realizować ich potrzeby.
Bezpośrednia rozmowa z klientami i uzyskiwanie odpowiedzi na pytania pomoże ci wzbogacić twoją wiedzę o klientach i budować ich zaangażowanie.
SPRAWDŹ TO, CO JUŻ MASZ
Być może posiadasz już informacje o swoich klientach, które pomogą ci wstępnie lepiej ich zrozumieć. Informacje te mogą być przydatne do identyfikowania tendencji lub nawyków klientów (np. zwiększenie sprzedaży w godzinach popołudniowych lub wzrost popytu na konkretny artykuł w okresie letnim). Może również pomóc w planowaniu biznesowym i w podejmowania decyzji np. dotyczących zatrudnienia dodatkowych pracowników w określonych godzinach lub w szczytowych miesiącach.
Zrozumienie klientów jest efektem przeprowadzanych działań mających na celu lepsze ich poznanie – podsumowuje przedstawiciel firmy Eupack Opakowania, sprzedającej w sklepie eupack.pl taśmy pakowe, opakowania foliowe i kartonowe. – Pozwala to optymalizować działania marketingowe w kierunku podnoszenia pozycji twojej firmy na rynku. –
Wpisy promowane
- Mewa inwestuje w system doboru rozmiaru odzieży oparty na sztucznej inteligencjiDostawca usług tekstylnych firma Mewa kontynuuje swój rozwój, zapewniając sobie większościowe udziały w startupie, jakim jest Esenca Digital Workwear S.R.L. ...
- Zadbaj o właściwą kondycję psychiczną swoich pracownikówDzisiejsze czasy charakteryzują się szybkim tempem życia, które w połączeniu z presją związaną z rywalizacją na coraz bardziej konkurencyjnym rynku ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
- Rynek reklamy w Polsce – styczeń 2024W internecie i radiu najaktywniejsze reklamowo były marki z branży „Trade”, natomiast w telewizji – „Pharmaceuticals – wynika z danych gemiusAdReal ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.