Zumi.pl odwiedziło blisko 1.8 mln użytkowników

Opublikowano: 5 lipca 2007. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , ,

Pierwszy polski lokalizator internetowy w niespełna trzy tygodnie od swojej premiery osiągnął: blisko 1,8 miliona użytkowników, ponad 15 milionów odsłon oraz zasięg przekraczający 12,5%
Dzięki opublikowanym pod koniec czerwca przez Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) oraz firmę badawczą Gemius S.A., badaniom Megapanel PBI/Gemius – standard badania polskiego internetu – znane są już wyniki debiutującego w kwietniu 2007 lokalizatora Zumi.pl.

Rezultaty, które osiągnął Zumi.pl w pierwszym miesiącu swojej obecności w polskim internecie, przekroczyły nasze najbardziej optymistyczne estymacje – mówi Bartłomiej Zarębski, dyrektor zarządzający pionu Search & Marketplace Onet.pl. Myślę, że to zasługa zarówno unikalnych na polskim rynku cech lokalizatora, jak i udanej kampanii reklamowej – dodał Zarębski.

Zumi to przedstawiciel lokalizatorów internetowych w Polsce – serwisów umożliwiających znalezienie i pokazanie na mapie lub zdjęciu satelitarnym poszukiwanej firmy, urzędu lub instytucji. Dzięki powiązaniu informacji o firmie z jej lokalizacją na mapie możliwe jest precyzyjne wyszukiwanie we wskazanej przez użytkownika okolicy. Jednak aby zilustrować osiągnięte wyniki, można porównać Zumi z dostępnymi na polskim rynku serwisami internetowymi tzw. Yellow Pages oraz serwisami mapowymi. Według najnowszych wyników badania Megapanel PBI/Gemius (kwiecień 2007), wprowadzony na rynek 12 kwietnia 2007 r. lokalizator, wdarł się do ścisłej czołówki serwisów typu Yellow Pages oraz serwisów mapowych, zarówno pod względem liczby użytkowników, odsłon, jak i zasięgu.

Serwisy

Użytkownicy

Odsłony

Zasięg

pf.pl

2 370 611

17 672 014

16,76%

Zumi.pl

1 771 653

15 125 715

12,53%

pkt.pl

1 574 410

11 263 714

11,13%

Szukacz Mapy

1 439 147

4 688 368

10,18%

yellowpages.pl

1 201 644

5 947 077

8,50%

OnetKatalog – Firmy wg branż

1 023 727

5 225 992

7,24%

Interia Map24

626 433

5 225 992

4,43%

ditel.pl

272 961

1 432 926

1,93%

teleadreson.pl

216 718

1 698 606

1,53%

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, kwiecień 2007,

*ruch mierzony od 12 do 30 kwietnia 2007 – Zumi wraz z afiliacjami

Ten wspaniały efekt – dodaje Bartłomiej Zarębski – zawdzięczamy kilku elementom, wśród których trzy zasługują na szczególną uwagę: innowacyjny i unikatowy na skalę kraju produkt, zgromadzenie wokół projektu najlepszych ludzi i firm oraz dobrze zaplanowaną i skutecznie realizowaną kampanię promocyjną – dodał Zarębski.

O unikalności tego rozwiązania w polskim internecie przesądza połączenie najnowszych technologii wyszukiwawczych i lokalizacyjnych. Efekt ten Grupa Onet.pl osiągnęła we współpracy z firmami będącymi liderami w swoich kategoriach: Techmex (wysokiej jakości zdjęcia satelitarne), Polskie Centrum Marketingowe (teleadresowe bazy danych), Imagis (bazy map wektorowych) oraz DreamLab (integracja wszystkich technologii w jeden produkt). Rezultaty, jak pokazują wyniki badania MegaPanel PBI/Gemius, przypadł do gustu polskim internautom.

Kampania reklamowa wprowadzająca Zumi.pl powstała dzięki współpracy działu agencji reklamowej Demo Effective Launching (strategia i kreacja) z działem marketingu Zumi (strategia, planowanie i zakup mediów). W kampanii wykorzystano telewizję, kino, prasę, czasopisma oraz oczywiście internet.

Zumi.pl, choć wprowadzony na rynek zaledwie trzy miesiące temu, jest ciągle rozwijany. Od kwietnia 2007 liczba miejscowości w bazie lokalizatora zawierających pełną bazę adresową (siatką ulic z numerami) wzrosła o ponad 200 (do 1487), a liczba dróg zwiększyła się o prawie 100 tysięcy km (do 392 tysięcy km). Trwa także cały czas proces wymiany zdjęć satelitarnych na najświeższe – w kwietniu i maju 2007 satelita Ikonos na potrzeby Zumi sfotografował Warszawę, Katowice, Poznań oraz wiele mniejszych miejscowości ważnych dla osób planujących urlop np. Hel czy Szczyrk. Dzięki temu Zumi zawiera najbardziej aktualne zdjęcia satelitarne wielu polskich miast. Przykładem są niedawno ukończone inwestycje w Warszawie – np. zdjęcie satelitarne Złotych Tarasów.

Sylwester KozakZumi.pl odwiedziło blisko 1.8 mln użytkowników

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.