Microsoft wprowadził ostatnio aktualizację „Wybór przeglądarki”, stawia ona miliony użytkowników przed wyborem, którego mogli dokonać już wcześniej, choć często o tym nie wiedzieli. A mianowicie wyborem aplikacji używanej do przeglądania Internetu.
– Tylko w ubiegłym tygodniu zapytano mnie dwa razy, która przeglądarka jest najbezpieczniejsza, prawdopodobnie w związku z tym, że Microsoft wprowadził ostatnio aktualizację „Wybór przeglądarki” – mówi Rik Ferguson, doradca ds. bezpieczeństwa z firmy Trend Micro – Uważam jednak, że nie jest to właściwe pytanie. Sama przeglądarka, niezależnie od tego kto ją wyprodukował, nie zapewnia bezpieczeństwa. O bezpieczeństwo użytkownik musi zadbać sam.
Aktualizacja ta stawia miliony użytkowników przed wyborem, którego mogli dokonać już wcześniej, choć często o tym nie wiedzieli. A mianowicie wyborem aplikacji używanej do przeglądania Internetu. Na rozwijanej liście udostępnionej przez Microsoft znajdą oni wiele opcji — oprócz, oczywiście, przeglądarki Internet Explorer, są również Mozilla Firefox, Safari, Opera, Google Chrome oraz siedem innych.
To dobrze, że wielu internautów myśli dziś przede wszystkim o bezpieczeństwie i chce wiedzieć, która przeglądarka zapewni im najlepszą ochronę. Nie jestem jednak przekonany, czy pytanie „Która przeglądarka jest najbezpieczniejsza?” jest w tym przypadku właściwe. – kontynuuje Ferguson
Każda z nich ma swoje wady, słabe punkty i poprawki (lub ich brak). Ataki są jednak coraz częściej skierowane nie na same przeglądarki, ale na aplikacje dodatkowe, np. QuickTime, Flash lub Acrobat, które mogą być używane z różnymi przeglądarkami. Częste są też ataki wymierzone w użytkownika, takie jak wyłudzanie danych osobowych, pretexting i inne metody socjotechniczne.
Zamiast „Która przeglądarka jest najbezpieczniejsza?” należałoby więc zapytać: „Jak najlepiej zabezpieczyć wybraną przeglądarkę?”. Trend Micro oferuje bezpłatne narzędzia, takie jak Browser Guard i Web Protection Add On dla przeglądarki Internet Explorer. Browser Guard wykrywa i blokuje popularne techniki wykorzystywania luk w zabezpieczeniach (np. heap-spray, przepełnienie bufora czy wykorzystanie programu typu shellcode), zapewniając prewencyjną ochronę przed nieznanymi zagrożeniami. Oprócz dodatku blokującego szkodliwe strony WWW oferta obejmuje wiele innych narzędzi i modułów dodatkowych do różnych przeglądarek, np. AdBlock Plus lub NoScript do Firefoksa.
Jest więc wiele propozycji dla różnych odbiorców. Narzędzia i techniki zabezpieczające wymagają od internautów różnego stopnia znajomości przeglądarki, technologii lub zagrożeń, aby zagwarantować ochronę przed niemożliwymi do naprawienia szkodami. Jak podjąć najlepszą decyzję? Niezależne testy i opinie dostarczają, jak zwykle, sprzecznych wskazówek. W większości przypadków najlepiej pozostać przy przeglądarce, którą się najlepiej zna, ale odpowiednio ją zabezpieczyć. Nagłe przeniesienie się na nieznaną przeglądarkę może z oczywistych przyczyn spowodować, że poziom bezpieczeństwa będzie mniejszy niż przed zmianą.
http://countermeasures.trendmicro.eu
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.