Amazon: skanowanie produktów w rozszerzonej rzeczywistości

Opublikowano: 3 listopada 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

A9, firma zależna od Amazon, zaprezentowała nową aplikację wykorzystującą mechanizmy rozszerzonej rzeczywistości (ang. augmented reality). Flow pomagać ma użytkownikom w odkrywaniu produktów i dostarczać interaktywnych informacji.

Użytkownicy Flow mogą skierować swój telefon na książkę, grę komputerową, płytę z muzyką czy filmem lub dowolny produkt z kodem kreskowym UPC. Jeśli aplikacja rozpozna produkt, wyświetli informacje ze strony Amazon.com, łącznie z opcją odtwarzania multimedialnych treści (np. zapowiedzi filmów) czy lektury recenzji. Flow zapamięta historię zeskanowanych przedmiotów, a znalezionymi informacjami podzielić można się na Facebooku i Twitterze.

Amazon: skanowanie produktów w rozszerzonej rzeczywistości 1To pierwszy krok w stronę integracji technologii wyszukiwania produktów z rzeczywistością rozszerzoną. To wyjątkowe doświadczenie dla klientów szukających informacji o obiektach w ich fizycznym otoczeniu – powiedział Bill Stasior, prezes A9.

Darmowa aplikacja przeznaczona jest dla użytkowników iPhone’ów.

Warto przypomnieć, że podobną aplikację proponuje m.in. eBay (aplikacja RedLaser) jednak bez elementów augmented reality. Z technologii firmy Occipital, przejętej w czerwcu 2010 roku przez eBay, która stworzyła RedLaser, korzysta również Nokaut.pl.

Ciekawie przedstawia się także opisywana przez nas polska aplikacja SaveUp, która umożliwia sfotografowanie produktów i ich kupo bezpośrednio z telefonu. Projekt zwyciężył niedawno w II edycji Startup Fest.

Dawid ZarazińskiAmazon: skanowanie produktów w rozszerzonej rzeczywistości

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.