Adobe: Flash w telewizji

Opublikowano: 22 kwietnia 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Adobe ogłosiło wczoraj, że zamierza przenieść swój popularny produkt – Flash’a, który jest obecnie jedną z głównych platform konstruowania internetowych wideo, gier, czy reklam, do telewizji, set-top boxów, odtwarzaczy Blu-ray i innych urządzeń, które mają zapewniać rozrywkę w domu.

Adobe Flash Platform for the Digital Home umożliwia teraz dostarczanie sieciowego wideo HD do domowych urządzeń cyfrowych poprzez format Flash Video (FLV). Konsumenci będą mogli cieszyć się bogactwem interaktywnego doświadczenia treści HD w telewizji. Oparte na Flash’u aplikacje pozwolą im na szybkie przełączanie pomiędzy programami telewizyjnymi a treściami sieciowymi poza przeglądarką internetową – czytamy w informacji.

Może to oznaczać, że już wkrótce nadawcy telewizyjni będą w stanie oferować atrakcyjne treści wprost do naszych urządzeń, bez konieczności podłączania komputera do telewizora. Przykład? Hulu na 42-calowej plazmie bez konieczności podłączania zewnętrznych urządzeń.

Adobe informuje, że pierwsze urządzenia z Adobe Flash Platform for the Digital Home, pojawią się pod koniec tego roku. Firma porozumiała się już z wieloma partnerami takimi jak Comcast, Disney, Netfix, czy The New York Company. Współpracę nawiązała również z dostawcami chipów (Intel, STMicroelectronicsNXP Semiconductors i Sigma Designs).

Flash jest jednym z hitów internetu. Czy może odegrać podobną rolę w przypadku telewizji?

Adobe: Flash w telewizji 1

Fot. blog.wired.com

Telewizja i internet to wciąż dwa zupełnie różne medialne doświadczenia. Owszem funkcjonuje tzw. internetowa telewizja, odcinki ulubionych seriali można oglądać w sieci a do telewizora można podłączyć urządzenie, które da nam dostęp do internetu. Konwergencja tych dwóch mediów to wciąż jednak pieśń odległej przyszłości. Platforma oparta o Flash może tu nieźle zamieszać. Może również przynieść szereg wymiernych korzyści dla wielu graczy medialnej zabawy.

  • Może pomóc w sprzedaży urządzeń takich jak telewizory, czy odtwarzacze Blu-ray (na podobnej zasadzie na jakiej dostępność dużej ilości aplikacji w App Store Apple napędza sprzedaż iPhone, czy iPodów Touch).
  • Może pomóc operatorom kablowym, którzy w ramach swoich set-top boxów mogą zaoferować o wiele atrakcyjniejszą usługę, wzbogacając ją o doświadczenia związane z internetem i telewizją.
  • Może pomóc dostawcą internetowego wideo i wydawcom serwisów takich jak chociażby New York Times, Facebook, czy YouTube – zwiększając ich zasięg.
  • Może pomóc agencjom reklamowym docierać do ludzi, którzy mają dziś możliwość „przewijania” reklam podczas oglądania telewizji.
  • Może oczywiście pomóc Adobe – w sprzedaży większej ilości oprogramowania, narzędzi serwerowych itd.

Jeszcze jedną zaletą Flash’a w telewizji jest fakt, że znający się na tej platformie projektanci potrafią już dziś „wyczarować” dzięki niej wspaniałe rzeczy. Jeśli pojawi się w ramach TV – już na starcie będzie dysponować wykwalifikowanymi twórcami.

Potencjalnym zagrożeniem dla całego projektu może być natomiast to, że konsumenci nie wymieniają zbyt często swoich urządzeń. Nawet więc jeśli szybko pojawią się telewizory, czy odtwarzacze umożliwiające korzystanie z tej technologii – nie wiadomo, czy jej pełna implementacja, w ciągu powiedzmy kilku lat, nie zestarzeje się za bardzo. W końcu kto wie, jakie rozwiązania będą popularne za 5 lat?

Tak czy inaczej pojawienie się Flash’a w telewizji może oznaczać zmianę sposobu myślenia o tradycyjnym doświadczeniu obioru przekazu telewizyjnego i internetu.

Za: Adobe, Wired, Advertising Age

admagazine.pl

admagazine.plAdobe: Flash w telewizji

Podziel się!

O autorze

admagazine.pl