AGD w sieci – raport specjalny Skąpiec.pl

Skąpiec.pl, najstarszy polski serwis porównujący ceny w sklepach internetowych wydał raport specjalny dotyczący rynku AGD w internecie. Z raportu wynika, że zainteresowani zakupami produktów AGD w sieci Polacy najczęściej w wyborze kierują się marką producenta.

Kolejny już, po telefonach komórkowych, raport dotyczący preferencji zakupowych internautów został przygotowany w oparciu o analizę ruchu ponad 2 mln potencjalnych e-konsumentów, którzy w okresie od stycznia do końca kwietnia odwiedzili ponad sto kategorii tematycznych z zakresu AGD w serwisie Skąpiec.pl.

Przygotowując raport skupiliśmy się nie tylko na prezentowaniu najpopularniejszych produktów w kilkunastu wybranych kategoriach. Zależało nam na użyteczności prezentowanych treści, dlatego w opracowaniu pojawiły się poradniki zakupowe przygotowane przez serwis JakKupować.pl dotyczące każdej z trzynastu kategorii oraz komentarze właścicieli sklepów internetowych – powiedziała Monika Witoń, specjalista ds. PR porównywarki.

AGD w sieci - raport specjalny Skąpiec.pl 1

W podzielonym na dwie części raporcie można znaleźć informacje dotyczące zarówno asortymentu małego, jak i dużego AGD. Na ponad sześćdziesięciu stronach czytelnik znajdzie informacje dotyczące m.in. pralek, zmywarek czy kuchni elektrycznych i gazowych. Nie zabrakło również danych na temat preferencji zakupowych e-konsumentów dotyczących produktów takich jak roboty kuchenne czy odkurzacze.

W raporcie specjalnym znalazły się również zestawienie najpopularniejszych produktów segmentu AGD. Przygotowaliśmy również zestawienia popularności dla każdej z poszczególnych kategorii omawianych w raporcie. Z doświadczenia wiemy, że informacje tego typu interesują naszych użytkowników – dodała Monika Witoń.

Najpopularniejszym produktem AGD ostatnich miesięcy według użytkowników Skąpiec.pl jest żelazko Philips GC4410. Osoby które wybrały ten sprzęt doceniły dużą moc żelazka, atrakcyjny design oraz prostotę obsługi. W zestawieniu 10 najpopularniejszych produktów serwisu znalazły się urządzenia takich producentów jak Bosch, Electrolux oraz Simens.

Z analizy przygotowanej przez Skąpiec.pl wynika, że zainteresowani zakupami produktów AGD w sieci Polacy najczęściej w wyborze kierują się marką producenta. Na przykład  ponad 49 proc. osób, którzy poszukiwali w serwisie informacji na temat odkurzaczy wybrało filtrowanie właśnie za pomocą tego parametru. Takie informacje jak typ odkurzacza i jego moc miały drugorzędne znaczenie. Podobnie było w przypadku większości kategorii, przy czym okazało się, że cena która ma mniejsze znacznie, jeśli chodzi o drobny sprzęt AGD interesuje nas bardziej kiedy planujemy zakup pralki, zmywarki czy kuchni.

Pomimo wzrostu znaczenia ceny jako parametru, którym posługujemy się przy wyborze sprzętu nie wahamy się zainwestować w zakup, który ma służyć nam przez długie lata. Większość odwiedzających Skąpiec.pl konsumentów zainteresowanych AGD wybierała urządzenia ze średniej półki cenowej. Jednak z danych sklepów internetowych wynika, że najczęstszym kryterium wyboru jest nadal cena.

Niezależnie od tego czy kupowane są, najpopularniejsze w kategorii małego AGD, żelazka i golarki elektryczne, będące tuż za peletonem odkurzacze, czajniki elektryczne i roboty kuchenne, czy, nabywane rzadziej, blendery i sokowirówki, decyduje zawartość portfela. Z naszych danych wynika, że średnio za artykuł małego AGD płacimy ok. 300 złotych, a na duże sprzęty niewiele ponad 1200 – powiedziała Paulina Pilecka-Domin z redcoon Polska.

Wzrosło również zainteresowanie produktami o wysokiej klasie energetycznej. Od kilku lat, dzięki wprowadzeniu wymogów unijnych, sprzęty AGD stały się bardziej energooszczędne. Popularnością na Skąpiec.pl cieszą się urządzenia z klasy A+. Mniej potencjalnych konsumentów wyraża zainteresowanie droższym sprzętem o wyższej klasie energooszczędności  A++.

Chociaż główną grupą docelową raportu są konsumenci zainteresowani zakupami w sieci, ale również właściciele sklepów internetowych mogą skorzystać na zapoznaniu się z jego treścią.

Pomimo, że segment AGD jest jednym z najprężniej rozwijających się na polskim rynku e-commerce brakuje opracowań badających preferencje zakupowe klientów. Analizując zestawienia produktowe zaopatrujący sklepy specjaliści mogą uzyskać interesujące informacje na temat kształtowania się trendów zarówno w całym dziale AGD, jak i w poszczególnych kategoriach produktowych.

Partnerami raportu specjalnego są serwis JakKupować.pl oraz We-Dwoje.pl. Raport został objęty patronatem medialnym następujących serwisów: eGospodarka.pl, Videotesty.pl, Kuchnie.pl AGDRTV24.pl, media2.pl, Opineo.pl oraz e-biznes.pl.

Raport został przygotowany przez serwis Skąpiec.pl zajmujący się porównywaniem cen w sklepach internetowych na podstawie analizy ruchu w ponad stu kategoriach zawierających sprzęt AGD. Badanie przeprowadzono między styczniem a kwietniem 2011 roku.

Całość raportu można pobrać ze strony Skąpiec.pl.

Wpisy promowane

  • Jak wysłać paczkę do Niemiec?
    Niemcy to ponad 83-milionowy kraj, który jest największym sąsiadem, a zarazem jednym z największych partnerów handlowych Polski. Nasza gospodarka jest ...
  • Dealer samochodów – jak wybrać najlepszego?
    Zakup samochodu to duża inwestycja, dlatego przed podpisaniem umowy warto poświęcić trochę czasu na znalezienie najlepszej oferty. Nie chodzi tutaj ...

Wydarzenia

Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry