Dla rynku e-booków to z pewnością ważna informacja. W każdym z trzech ostatnich miesięcy sprzedaż elektronicznych książek przewyższyła sprzedaż papierowych książek w twardych okładkach, a różnica w ilości sprzedanych sztuk stale się powiększa, poinformował koncern Amazon.
W ostatnich trzech miesiącach na każde 100 książek w twardych okładkach, które sprzedaliśmy za pośrednictwem Amazon.com, przypadało 143 książek na czytnik Kindle. W ostatnim miesiącu na 100 książek w twardej oprawie przypadło 180 książek Kindle – poinformowała firma w specjalnym oświadczeniu.
To z pewnością doskonały wynik, który powinien dać do myślenia całej branży wydawniczej. Jednym z jego źródeł jest z pewnością zmiana w trendach czytania w ogóle – coraz częściej sięgamy po elektroniczne książki, a Kindle ma, zwłaszcza w USA, bardzo silną pozycję. Amazon podaje, że w maju 2010 roku sprzedał o 207 proc. więcej e-booków niż w maju 2009. Na opisywany sukces wpłynęła również obniżka cen samego Kindle – która spadła z 259 do 189 dolarów.
W kontekście imponującego wyniku Amazon’a warto również pamiętać o rosnącej konkurencji na rynku czytników e-booków. Swoją pozycję ma szansę mocno zaznaczyć iPad firmy Apple. Choć trudno nie odnieść wrażenia, że walka o pozycję lidera rozegra się pomiędzy tymi firmami, które zaprezentują najbogatszą i najbardziej atrakcyjną ofertę książkową.
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- Przedświąteczne zakupy Polaków: co kupujemy pod choinkę?W pierwszych tygodniach grudnia Polacy coraz częściej przenoszą swoje poszukiwania idealnych prezentów do internetu. Jak wynika z analizy Shoper, popularnej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.