Amazon: sprzedajemy więcej e-booków niż książek w twardych oprawach

Opublikowano: 20 lipca 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Dla rynku e-booków to z pewnością ważna informacja. W każdym z trzech ostatnich miesięcy sprzedaż elektronicznych książek przewyższyła sprzedaż papierowych książek w twardych okładkach, a różnica w ilości sprzedanych sztuk stale się powiększa, poinformował koncern Amazon.

W ostatnich trzech miesiącach na każde 100 książek w twardych okładkach, które sprzedaliśmy za pośrednictwem Amazon.com, przypadało 143 książek na czytnik Kindle. W ostatnim miesiącu na 100 książek w twardej oprawie przypadło 180 książek Kindle – poinformowała firma w specjalnym oświadczeniu.

Amazon: sprzedajemy więcej e-booków niż książek w twardych oprawach 1To z pewnością doskonały wynik, który powinien dać do myślenia całej branży wydawniczej. Jednym z jego źródeł jest z pewnością zmiana w trendach czytania w ogóle – coraz częściej sięgamy po elektroniczne książki, a Kindle ma, zwłaszcza w USA, bardzo silną pozycję. Amazon podaje, że w maju 2010 roku sprzedał o 207 proc. więcej e-booków niż w maju 2009. Na opisywany sukces wpłynęła również obniżka cen samego Kindle – która spadła z 259 do 189 dolarów.

W kontekście imponującego wyniku Amazon’a warto również pamiętać o rosnącej konkurencji na rynku czytników e-booków. Swoją pozycję ma szansę mocno zaznaczyć iPad firmy Apple. Choć trudno nie odnieść wrażenia, że walka o pozycję lidera rozegra się pomiędzy tymi firmami, które zaprezentują najbogatszą i najbardziej atrakcyjną ofertę książkową.

Dawid ZarazińskiAmazon: sprzedajemy więcej e-booków niż książek w twardych oprawach

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.