E-biznes odkrywa media społeczne i coraz śmielej wykorzystuje ich potencjał. Sprzedawcy są grupą, dla której platformy takie jak Facebook, czy Twitter oznaczają realne zyski. Tak przynajmniej wynika z badań firmy comScore, na które powołuje się serwis eMarketer. Pokazują one, że użytkownicy popularnych sieci społecznościowych spędzają w internecie więcej czasu niż „przeciętni” internauci i – co ciekawsze – wydają tu więcej pieniędzy.
Firmy związały się z serwisami społecznościowymi. I choć trudno powiedzieć, czy jest to małżeństwo z miłości czy z rozsądku to aż dziewięć na dziesięć badanych amerykańskich firm chce wykorzystywać Facebooka w swoich działaniach promocyjnych w najbliższej przyszłości.
Badania comScore pokazują ciekawe zależności dotyczące Facebooka, które mogą zainspirować przedsiębiorców. Użytkownicy, którzy w serwisie społecznościowym spędzają najwięcej czasu, wydali również najwięcej pieniędzy na zakupy online. 20 proc. najbardziej aktywnych spośród badanych internautów wydało średnio ok. 67 dolarów na ten cel.
Ciekawe jest również to, że internauci, którzy nie korzystają z Facebooka w ogóle kupili zdecydowanie mniej – wydając tylko 27 dolarów w pierwszym kwartale. Sprzedawcy w popularnym serwisie celują więc nie tylko w najbardziej aktywnych użytkowników internetu; osoby poza siecią są skłonne wydawać znacznie mniej.
Nieco inaczej przedstawia się sprawa z Twitterem. Większe sumy wydawane na zakupy online nie są powiązane z większą aktywnością w serwisie. Jednocześnie jednak użytkownicy mikrobloga wydają więcej niż „przeciętni” internauci – i więcej niż użytkownicy Facebooka.
Jak wytłumaczyć takie zależności? Z jednej strony warto pamiętać, że obecne serwisy społecznościowe nie są już miejscem spotkań wyłącznie nastolatków. Dominują w nich osoby młode, ale już samodzielne, o stałych dochodach (najwięcej użytkowników Facebooka mieści się w grupie 18-25 lat, nieco mniej w 26-34 lat). Z drugiej zaś, najbardziej aktywni internauci to osoby zainteresowane nowymi rozwiązaniami z wyższym poziomem wiedzy i zaufania do internetu, również e-biznesu.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.