Blogi i wirtualne społeczności – wykorzystanie w marketingu

Opublikowano: 6 stycznia 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

4 stycznia b.r. nakładem Wydawnictwa Wolters Kluwer ukazała się książka dotycząca wykorzystania blogów oraz wirtualnych społeczności w marketingu. Autorem tej publikacji jest dr Grzegorz Mazurek, niezależny konsultant i szkoleniowiec e-marketingu.

Książka stanowi kompendium wiedzy na temat biznesowego wykorzystania wirtualnych pamiętników – blogów. Jest jednocześnie próbą wyjaśnienia zjawiska wirtualnych społeczności oraz ich znaczenia dla konsumentów, firm oraz dla samego marketingu.

W książce przedstawiono reguły i procedury projektowania bloga firmowego oraz budowania wirtualnej społeczności konsumenckiej, które zilustrowano wieloma przykładami. Zaprezentowanie w/w tematów przez pryzmat menedżerski ułatwia ich skuteczne wdrażanie w polskiej praktyce biznesowej.

Szczegółowo omówiono następujące zagadnienia:
•    cechy bloga i modele jego wykorzystania w biznesie,
•    korzyści z zastosowania blogów do celów marketingowych,
•    etapy projektowania bloga firmowego,
•    warunki skutecznego zastosowania blogów firmowych,
•    mierniki skuteczności projektu blogowego,
•    idea Web 2.0 i jej wykorzystanie w marketingu przedsiębiorstw,
•    pojęcie wirtualnych społeczności konsumenckich i ich znaczenie marketingowe,
•    etapy budowania wirtualnej społeczności konsumenckiej,
•    czynniki sukcesu projektu społecznościowego w Internecie.

Ważną, obszerną częścią książki jest rozdział praktyczny, w którym opublikowano dziesięć studiów przypadku (case studies) z rynku polskiego, które pokazują, jak blogi i wirtualne społeczności udało się skutecznie wdrożyć na naszym rodzimym rynku.

„Blogi i wirtualne społeczności – wykorzystanie w marketingu” to pozycja przeznaczona dla:
•    menedżerów i specjalistów ds. marketingu i PR podejmujących strategiczne decyzje marketingowe w firmach,
•    reprezentantów agencji interaktywnych – pragnących zaoferować nowoczesne działania e-marketingowe swoim klientom,
•    dydaktyków marketingu, zainteresowanych innowacyjnymi środkami komunikowania się,
•    studentów – pragnących pogłębić wiedzę na temat nowych zjawisk
w marketingu, planujących rozwój swojej kariery w branży internetowej.

Książka dostępna jest m.in. w e-sklepie Wydawnictwa (www.wolterskluwer.pl), sieci Empik, Merlin.pl oraz wielu innych księgarniach internetowych. Dalsze szczegóły dot. tej publikacji można znaleźć m.in. na stronie autora www.grzegorzmazurek.pl W styczniu b.r. nakładem Wydawnictwa ODDK ukaże się również druga pozycja dr Grzegorza Mazurka pt. „Promocja w Internecie – narzędzia, zarządzanie, praktyka”.

Hanna LaskowskaBlogi i wirtualne społeczności – wykorzystanie w marketingu

Podziel się!

O autorze

hania