Z najnowszego raportu przygotowanego przez TNS Media Intelligence we współpracy z serwisem eMarketer wynika, że producenci samochodów coraz chętniej wykorzystują internet jako kanał promocji swoich produktów.
W latach 2005-2007 wydatki na reklamę aut w gazetach spadły o 53%. Tygodniki i miesięczniki odnotowały 15% spadek. Koszty promocji online wzrosły w tym samym czasie o 119% – do 610 milionów dolarów (tylko banery, bez reklamy w wyszukiwarkach i wideo). Nadal nieźle trzyma się telewizja, która straciła 700 mln (spadek z 6,7 mld do 6 mld).
Mimo szybkiego wzrostu wszystkie wydatki na promocję w sieci za 2007 ledwo przekroczyły reklamowy budżet telewizyjny samego tylko General Motors. GM zwiększył wydatki na internet o 78% (lata 2006 – 2007). Ford o 65%, Chrysler o 41%. Ale udział WWW we wszystkich kosztach promocji osiągnął raptem 6,5%.
Bardziej zachęcających danych dostarczył BIGresearch. Przeanalizował budżety reklamowe GM, Forda i Toyoty. Wyszło na jaw, że 40% budżetów reklamowych (tyle mniej więcej przeznaczono na telewizję) miało wpływ na zakupową decyzję raptem 18% ankietowanych klientów. Sieć (tylko 2,8-3,9% udziałów w przypadku tych trzech firm) była najważniejsza dla aż 8,5%.
Według comScore GM, Toyota i Ford opanowały łącznie 80% rynku internetowej reklamy samochodowej.
Źródło: eMarketer
Wpisy promowane
- Funkcjonalny dodatkowy moduł do myjki firmy Mewa zaopatrzonej w pędzel do czyszczenia częściMewa uzupełnia o kolejny moduł swoją kompleksową usługę w zakresie czyszczenia części maszyn i komponentów. Sprawdzone w działaniu i przyjazne ...
- Jak znaleźć odpowiedniego inwestora?Każda firma, niezależnie od wielkości, może w pewnym momencie potrzebować zastrzyku finansowego lub strategicznego wsparcia. Problem w tym, że znalezienie ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- Przedświąteczne zakupy Polaków: co kupujemy pod choinkę?W pierwszych tygodniach grudnia Polacy coraz częściej przenoszą swoje poszukiwania idealnych prezentów do internetu. Jak wynika z analizy Shoper, popularnej ...
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.