Co Polacy kupują na eBay’u?

Opublikowano: 1 sierpnia 2011. Kategoria: Rynek. Tagi:

Według badań przeprowadzonych przez TNS OBOP, ponad połowa Polaków zeszłoroczne wakacje spędziła w domu. Przewidywania, co do tegorocznych planów wakacyjnych są podobne. eBay sprawdził, co kupowaliśmy przed wyjazdem na wakacje.

Przed wakacjami Polacy najchętniej kupowali ubrania, buty i dodatki, głównie od Brytyjczyków, Niemców, Włochów i Francuzów. Z Wielkiej Brytanii przychodziły do nas najczęściej bluzki, z Niemiec bikini i sukienki, z Francji – okulary przeciwsłoneczne, a z Włoch – sukienki i spodnie.

Co Polacy kupują na eBay'u? 1Statystyki eBay’a pokazują, że w tej kategorii, Polacy najczęściej wpisują do wyszukiwarki nazwy znanych, luksusowych lub sportowych marek. Brytyjczycy natomiast najczęściej szukają ubrań z sieciówek, szukając najlepszych okazji. To strategia popularna również w Niemczech i Austrii.

Ze statystyk wynika, że nowoczesny telefon czy laptop to akcesoria, które przydadzą się bez względu na to, gdzie zamierzamy spędzić wakacje. Na eBay’u najczęściej szukaliśmy iPhonów, Nokii i laptopów (dane: eBay.pl, VI 2011). Nowości technologiczne Polacy kupują najczęściej z Wielkiej Brytanii i Francji. Pozycja lidera na ebay.pl wśród telefonów należy do Apple (31% wszystkich kupionych na eBay.pl telefonów w okresie I-III 2011), Nokia z prawie 30% udziałem zajmuje drugie miejsce.

Torebki zachowały pozycję lidera wśród najdroższych zakupionych na polskim eBay’u przedmiotów (w kategorii „buty, ubrania, dodatki”). Polki za torebki luksusowych marek niedostępnych na naszym rynku są gotowe zapłacić blisko 5000 PLN (dane: eBay.pl, IV 2011). Brytyjki i Niemki idą jeszcze dalej – kupowane przez nie najdroższe torebki z ostatnich miesiącach kosztowały powyżej 6 000 PLN.

Sylwester KozakCo Polacy kupują na eBay’u?

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.