Co przyniósł Mobile World Congress?

Opublikowano: 19 lutego 2009. Kategoria: Bez kategorii. Tagi: , , , , , , , , , ,

Kończący się dzisiaj w Barcelonie Mobile World Congress stał pod znakiem kilku przełomowych zmian na rynku telefonów. Oprócz prezentacji poszczególnych firm miały miejsce wydarzenia w skali makro. Rzeczpospolita wypunktowuje kilka z nich.

Na pierwszy plan wysuwa się realizacja projektu wprowadzenia do użytku nowej technologii przesyłu danych – 3G LTE, która charakteryzuje się ogromną prędkością przesyłu danych (nawet do 86 Mb/s). Plany wprowadzenia 3G LTE do powszechnego użytku zapowiedzieli w Barcelonie przedstawiciele AT&T oraz China Mobile. W Polsce usługa będzie testowana już w tym roku, natomiast wprowadzenie jej na szeroką skalę planowane jest na lata 2011-2012 (pisaliśmy o wprowadzeniu 3G LTE w artykule, który dostępny jest tutaj).

Drugą przełomową kwestią jest zawarcie porozumienia pomiędzy największymi producentami telefonów (Nokia, Samsung, LG) oraz operatorami komórkowymi w sprawie ujednolicenia standardu używanych ładowarek. Do 2012 roku mają zostać wprowadzone ładowarki oparte na porcie microUSB, używanym obecnie do ładowania urządzeń poprzez komputer.

Ważnym krokiem jest też obietnica, którą złożył Steve Ballmer, prezes Microsoftu. Microsoft postanowił o standaryzacji oprogramowania komercyjnego, tak jak miało to miejsce w branży komputerów osobistych. Nie dziwi takie stanowisko w sytuacji, gdy głównym konkurentem dla Windows Mobile jest bardzo popularny Symbian, a do gry wkracza open source’owy Android. Standaryzacja ułatwi  znacznie produkcję oprogramowania przez małe, prężne firmy na różne platformy zwiększając dochody oraz obniżając poniesione koszty.

http://www.rp.pl/artykul/67344,264942_Jedna_ladowarka_do_wszystkiego.html

Sylwester KozakCo przyniósł Mobile World Congress?

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.