Opierając się na swoich analizach oraz danych pochodzących z firm, spółka J.P. Morgan przedstawiła ocenę kondycji amerykańskiego e-commerce w drugim kwartale bieżącego roku, donosi TechCrunch. Nie jest ona za wesoła. Spadły nawet tradycyjnie mocne zyski z reklamy w wyszukiwarkach. Reklama displayowa „nie wykazuje znaków poprawy”. Są jednak i wygrani.
Google i Amazon poprawiły swoje zyski z – odpowiednio – wyszukiwarki i e-biznesu. Według J.P. Morgan, Google skupia obecnie 72,3 proc. wszystkich zysków z wyszukiwarek. Zyskują również serwisy turystyczne, korzystające przede wszystkim branży hotelowej.
Najważniejsze informacje z raportu J.P. Morgan:
- Zyski z wyszukiwarek (w stosunku rok do roku) po raz pierwszy spadły. Firma przewiduje, że w USA obniżyły się w drugim kwartale o 2 proc. Google i Microsoft zachowały je na podobnym do wcześniejszego poziomie; całościowy zysk Yahoo z wyszukiwarki spadł natomiast aż o ok. 10 proc.
- Google zyskuje również w całościowym udziale dolarów wydanych na reklamę wyszukiwarkach, nawet pomimo uruchomienia Bing. W drugim kwartale 2009 roku udział Google, Yahoo i Microsoftu przedstawiał się odpowiednio: 72,3 proc., 20,9 proc. oraz 6,8 proc.; w drugim kwartale 2008 roku natomiast – 70,6 proc., 22,7 proc oraz 6,6 proc.
- Reklamy displayowe nie wykazują znaków poprawy. Zyski Yahoo spadły o 14 proc. (rok do roku). Znaczące były również spadki Microsoftu i AOL.
- Internetowe agencje turystyczne zyskują na poszerzeniu oferty o branżę hotelową. Expedia sprzedała 26 proc. więcej nocy hotelowych niż w roku ubiegłym (w pierwszym kwartale było to 13 proc.).
- Amazon wciąż zyskuje. Drugi kwartał pokazał dalsze przejmowanie rynku eBay. Zyski Amazona w samych tylko Stanach zwiększyły się o 13 proc. (rok do roku).
Wpisy promowane
- Jak programy lojalnościowe zwiększają sprzedaż oraz budują lojalność Twoich klientów? Zobacz, co mówi o tym najnowszy raport Motivation Direct!Wzrost sprzedaży to jeden z głównych powodów, dla których przedsiębiorstwa decydują się na wprowadzenie programów lojalnościowych. Badania przeprowadzone przez Motivation ...
- Elastyczność, skalowalność i bezpieczeństwo – co firmy zyskują dzięki pracy w chmurze?Firmy potrzebują dziś elastycznego środowiska IT, które nadąży za zmianamiSzybko zmieniający się rynek, presja kosztowa i rosnące wymagania klientów sprawiają, ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 09.05.2025 PM Showcase Day
- 15.05.2025 Javeloper 2025
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!