Drugi kwartał nie był wesoły dla amerykańskiego e-biznesu

Opublikowano: 7 sierpnia 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , , ,

Opierając się na swoich analizach oraz danych pochodzących z firm, spółka J.P. Morgan przedstawiła ocenę kondycji amerykańskiego e-commerce w drugim kwartale bieżącego roku, donosi TechCrunch. Nie jest ona za wesoła. Spadły nawet tradycyjnie mocne zyski z reklamy w wyszukiwarkach. Reklama displayowa „nie wykazuje znaków poprawy”. Są jednak i wygrani.Drugi kwartał nie był wesoły dla amerykańskiego e-biznesu 1

Google i Amazon poprawiły swoje zyski z – odpowiednio – wyszukiwarki i e-biznesu. Według J.P. Morgan, Google skupia obecnie 72,3 proc. wszystkich zysków z wyszukiwarek. Zyskują również serwisy turystyczne, korzystające przede wszystkim branży hotelowej.

Najważniejsze informacje z raportu J.P. Morgan:

  • Zyski z wyszukiwarek (w stosunku rok do roku) po raz pierwszy spadły. Firma przewiduje, że w USA obniżyły się w drugim kwartale o 2 proc. Google i Microsoft zachowały je na podobnym do wcześniejszego poziomie; całościowy zysk Yahoo z wyszukiwarki spadł natomiast aż o ok. 10 proc.
  • Google zyskuje również w całościowym udziale dolarów wydanych na reklamę wyszukiwarkach, nawet pomimo uruchomienia Bing. W drugim kwartale 2009 roku udział Google, Yahoo i Microsoftu przedstawiał się odpowiednio: 72,3 proc., 20,9 proc. oraz 6,8 proc.; w drugim kwartale 2008 roku natomiast – 70,6 proc., 22,7 proc oraz 6,6 proc.
  • Reklamy displayowe nie wykazują znaków poprawy. Zyski Yahoo spadły o 14 proc. (rok do roku). Znaczące były również spadki Microsoftu i AOL.
  • Internetowe agencje turystyczne zyskują na poszerzeniu oferty o branżę hotelową. Expedia sprzedała 26 proc. więcej nocy hotelowych niż w roku ubiegłym (w pierwszym kwartale było to 13 proc.).
  • Amazon wciąż zyskuje. Drugi kwartał pokazał dalsze przejmowanie rynku eBay. Zyski Amazona w samych tylko Stanach zwiększyły się o 13 proc. (rok do roku).

admagazine.pl

admagazine.plDrugi kwartał nie był wesoły dla amerykańskiego e-biznesu

Podziel się!

O autorze

admagazine.pl