E-zakupy oczami klientów: jesienna edycja raportu Opineo.pl i Skąpiec.pl

Opublikowano: 15 listopada 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , ,

Serwis skupiający opinie o sklepach internetowych Opineo.pl oraz najstarsza polska porównywarka cenowa Skąpiec.pl po raz kolejny przygotowały raport „E-zakupy oczami klientów”. Niezależny ranking dotyczący sklepów internetowych i produktów”. Znaleźć w nim można ranking sklepów internetowych, zestawienia najpopularniejszych produktów oraz praktyczny poradnik e-konsumenta.

 

Raport przygotowany przez Opineo.pl i Skąpiec.pl skierowany jest przede wszystkim do konsumentów, którzy regularnie dokonują zakupów przez Internet oraz do osób, które pierwszą transakcję w sieci mają dopiero przed sobą. Publikacja może być jednak cenną lekturą również dla właścicieli sklepów internetowych, porównywarek cenowych oraz pasaży handlowych, a także producentów.

Niezależny ranking sklepów internetowych powstał w oparciu o opinie zebrane przez serwis Opineo.pl od e-klientów, którzy dokonali transakcji w ponad 12 tys. sklepach internetowych. W zestawieniu znalazły się te sklepy, które konsumenci oceniali najlepiej.

„Na średnią punktację każdego ze sprzedawców składa się ocena kilku aspektów działalności: szybkość realizacji zamówienia, poziom obsługi klienta, jakość zapakowania przesyłki oraz ogólny poziom zadowolenia klienta, który mierzony jest chęcią polecenia sklepu znajomym” – wyjaśnia Paweł Kucharzak z Opineo.pl.

Sklepy internetowe walczyły o podium w trzech kategoriach: „Mega-sklepy”, „Sklepy średniej wielkości” oraz „Młode wilki”.

Do grona „Mega-sklepów” zaliczone zostały podmioty, które wyróżniają się rozpoznawalną marką, posiadają minimum 5 000 opinii w serwisie Opineo.pl oraz charakteryzują się dużym zasięgiem działania. W kategorii tej po raz kolejny zwyciężyło ELECTRO.pl. W pierwszej trójce znalazło się również Morele.net oraz Redcoon.pl.

E-zakupy oczami klientów: jesienna edycja raportu Opineo.pl i Skąpiec.pl 1

Jeśli chodzi o „Sklepy średniej wielkości” (minimum 1500 opinii, duży/średni zasięg, specjalizacja) oraz „Młode wilki” (minimum 300 opinii, średni zasięg działania, specjalizacja) to sprzedawcy dodatkowo podzieleni zostali ze względu na specjalizacje: Komputery, Fotografia, RTV i AGD.

E-zakupy oczami klientów: jesienna edycja raportu Opineo.pl i Skąpiec.pl 2

W raporcie znaleźć można również Najlepsze sklepy 2011 w kategoriach: „Dla Dzieci”, „Motoryzacja”, „Odzież i Obuwie”, „Apteka”, „Zegarki i Biżuteria”, „Zdrowie i Uroda”, „Żywność”, „Dom i Wnętrze”, „Książki” oraz „Artykuły zoologiczne”

Raport „E-zakupy oczami klientów” to jednak nie tylko rankingi najlepszych sklepów internetowych. W publikacji znalazły się również zestawienia najpopularniejszych produktów na Skąpiec.pl.

„Z naszych danych wynika, że polscy e-konsumenci zainteresowani są przede wszystkim elektroniką. Na liście dziesięciu najchętniej odwiedzanych w serwisie produktów znalazły się bowiem telewizory, aparaty cyfrowe, telefony komórkowe, a także tablet, nawigacja GPS oraz konsola”, wyjaśnia Marta Bilińska, specjalista ds. PR Skapiec.pl.
E-zakupy oczami klientów: jesienna edycja raportu Opineo.pl i Skąpiec.pl 3
RAPORT Jesień 2011 (pdf) dostępny jest: tutaj

Hanna LaskowskaE-zakupy oczami klientów: jesienna edycja raportu Opineo.pl i Skąpiec.pl

Podziel się!

O autorze

hania