Jak wynika z danych eBay, ruch na platformie z wykorzystaniem urządzeń mobilnych w porównaniu do ubiegłego roku wzrósł aż o 30%. Na polskim rynku aż jedna czwarta wszystkich transakcji na eBay odbywa się właśnie w tej formie. W odpowiedzi na ten trend jeden z największych portali aukcyjnych na świecie uruchamia w Polsce nową, spersonalizowaną stronę główną na urządzenia mobilne.
Obecnie aż 62% wszystkich transakcji na eBay dokonywanych jest na urządzeniach mobilnych, a liczba aukcji tworzonych za ich wykorzystaniem sięga 13,7 milionów tygodniowo. W Polsce trend ten coraz bardziej przybiera na sile – już co czwarta transakcja finalizowana jest z urządzeń przenośnych, a ich użycie wzrosło o 30% r/r. Mimo że wzrost jest bardzo dynamiczny, różnica jest widoczna w porównaniu z Azją, gdzie zgodnie z badaniami Global Web Index w 2017 r. ponad 60% osób robi zakupy przez telefon. Polscy kupujący na eBay nie odstają jednak od średniej unijnej, która w 2017 r. według badań Global Web Index wyniosła ok. 30%.
Zainteresowanie zakupami przez urządzenia mobilne w Polsce rośnie bardzo dynamicznie, co pokazuje również ogromny potencjał tego rynku. Chcemy w jak największym stopniu ułatwić naszym klientom z Polski dostęp do ponad miliarda różnorodnych produktów z całego świata. Dlatego też inwestujemy w nowoczesną stronę główną opartą o rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji i personalizacji zakupów – mówi Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną w eBay.
Od dziś klienci eBay mogą korzystać z mobilnej wersji platformy aukcyjnej wyposażonej w dynamiczny interfejs oraz rozwiązania z zakresu personalizacji zakupów. Wprowadzone funkcjonalności zostały oparte o uczenie maszynowe oraz sztuczną inteligencję, co pozwala na dostosowanie oferty produktów do przyzwyczajeń zakupowych konsumenta. Jednym z tych rozwiązań jest możliwość własnoręcznego spersonalizowania swoich preferencji przez użytkownika platformy. Dodatkowo, aby ułatwić klientom proces wyszukiwania ofert, mobilny interfejs wyróżnia podział sugerowanych produktów na typy i ogólne kategorie.
W maju eBay na swojej amerykańskiej wersji serwisu uruchomił także funkcjonalność „Shop Your Interests”, w ramach której kupujący może określić swoje zainteresowania, hobby czy nawet styl. Wprowadzane dane służą do personalizacji oferty produktów. W ciągu najbliższych miesięcy rozwiązanie to będzie udostępnione również na innych rynkach.
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.