eBay rozszerza rzeczywistość – pozwala przymierzać ciuchy przed zakupem

Opublikowano: 10 stycznia 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Aktualizacja przeznaczonej dla iPhone’a aplikacji serwisu eBay próbuje rozwiązać ważny problem: czy ciuch, który chcemy kupić będzie na nas pasował? Wykorzystuje do tego mechanizmy rozszerzonej rzeczywistości.

eBay opracował technologię, która pomóc ma klientom w podjęciu decyzji zakupowej. Posiadacze telefonów firmy Apple, którzy zainstalowali na nim aplikację serwisu mogą „przymierzać” interesujące ich ubrania przed ich kupnem. Aby ułatwić decyzję o zakupie wykorzystywane są możliwości rozszerzonej rzeczywistości (ang. augmented reality). Dostępne są dwie opcje: dla okularów przeciwsłonecznych („See It On”) oraz ciuchów („Outfit Builder”).

eBay rozszerza rzeczywistość - pozwala przymierzać ciuchy przed zakupem 1Dzięki pierwszej z nich właściciele iPhone’a 4 mogą zrobić sobie zdjęcie, a następnie dopasować interesujące ich okulary do własnej twarzy. Po wyborze odpowiedniego modelu można wyszukać go w katalogu eBay’a.

Funkcja „Outfit Builder” przeznaczona jest natomiast do wspomagania zakupu ciuchów. Po znalezieniu interesujących modeli można umieścić je w wirtualnej, „osobistej szafie”. Dostępne w nich ubiory można mieszać ze sobą, dopasowując je i wybierając odpowiednie kombinacje. By „przymierzyć” można „włożyć” je na kontury postaci, własne zdjęcie z biblioteki aparatu lub podejrzeć na żywo dzięki kamerce telefonu.

To pierwszy raz kiedy eBay wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość. By ocenić jej przydatność i wygodę korzystania w aplikacji mobilnej trzeba poczekać do pierwszych recenzji jej działania. Nie zmienia to jednak faktu, że to ciekawy przykład wykorzystania mechanizmu augmented reality.

Jakiś czas temu podobne w założeniach rozwiązanie wprowadziła Zugara, amerykańska agencja marketingu interaktywnego. Jej aplikacja The Webcam Social Shopper,  łączy funkcjonalność rzeczywistości rozszerzonej z technologią Motion Capture, pozwalając internautom doświadczyć nowej jakości zakupów online np. podczas wybierania nowej sukienki, czy butów.

[Za: AllThingsDigital]

Dawid ZarazińskieBay rozszerza rzeczywistość – pozwala przymierzać ciuchy przed zakupem

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.