Korzystanie z sieci społecznych jest jedną z najszybciej rozwijających się aktywności wśród użytkowników urządzeń mobilnych na całym świecie. To jeden z podstawowych sposobów komunikacji tych osób, stanowiący bardzo istotny powód wzrostu czasu spędzonego w internecie za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
Najnowszy raport eMarketer’a przewiduje, że liczba użytkowników urządzeń mobilnych, którzy korzystają z serwisów społecznościowych osiągnie w 2013 roku poziom 607,5 mln osób na świecie, czyli 43 proc. wszystkich „mobilnych” internautów.
Połączenie dwóch wciąż nowych, ale rozwijających się kanałów – mobilności i społeczności – stwarza poważne możliwości dla marketingowców – powiedział Noah Elkin z eMarketer’a.
Najważniejszymi „adresami”, z których korzystają użytkownicy urządzeń mobilnych pozostają Facebook, MySpace oraz Twitter. Autorzy raportu zauważają jednak rosnącą popularność serwisów wykorzystujących dane związane z lokalizacją użytkownika (np. Loopt). Stwierdzają, że nie osiągnęły one jeszcze punktu krytycznego i warto obserwować ich rozwój. Dają one bowiem specyficzne możliwości jeśli chodzi o promocję, umożliwiając prezentowanie przekazów szczegółowo określonym grupom odbiorców.
eMarketer ostrzega jednak, że fakt rosnącej popularności kanałów mobilnych utrudnia mierzenie rynku dla reklamy w mobilnych systemach społecznościowych, nawet pomimo optymistycznych projekcji dotyczących liczby użytkowników. To kanały, które dopiero się rozwijają i łączenie mobilności i społeczności oznacza nierzadko trudności w jasnym określeniu perspektywy budżetowej i wynikowej jeśli chodzi o tego typu kampanie reklamowe. Są to bardzo obiecujące projekty, choć wciąż eksperymentalne.
Wpisy promowane
- Proces zakupu nieruchomości w Dominikanie dla obcokrajowcówChcesz ulokować swoje oszczędności w bezpieczny sposób, pozwalając im na siebie zarabiać? A możesz szukasz dla siebie miejsca, w którym ...
- Reklama zewnętrzna: Klucz do Sukcesu w Ery CyfrowejReklama zewnętrzna, mimo cyfrowej rewolucji, nie straciła na wartości, ale wręcz przeciwnie – stała się bardziej efektywna i innowacyjna. Billboardy ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Rusza „NAJtaniej” w aplikacji ERLIPlatforma zakupowa ERLI uruchomiła w swojej aplikacji sekcję „NAJtaniej”. Codziennie znajdą w niej nowe najkorzystniejsze oferty – każda z nich ...
- Paweł Fornalski (IdoSell) zainwestował 5 mln. zł. w polską platformę e-commerce TakeDropTakeDrop.pl – polska platforma dropshippingowa – założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka zdobyła pierwszego dużego inwestora. Pakiet 20 proc. ...
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.