eMarketer: obiecujące choć eksperymentalne możliwości reklamowe mobilnych społeczności

Opublikowano: 16 listopada 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Korzystanie z sieci społecznych jest jedną z najszybciej rozwijających się aktywności wśród użytkowników urządzeń mobilnych na całym świecie. To jeden z podstawowych sposobów komunikacji tych osób, stanowiący bardzo istotny powód wzrostu czasu spędzonego w internecie za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Najnowszy raport eMarketer’a przewiduje, że liczba użytkowników urządzeń mobilnych, którzy korzystają z serwisów społecznościowych osiągnie w 2013 roku poziom 607,5 mln osób na świecie, czyli 43 proc. wszystkich „mobilnych” internautów.

108144

Połączenie dwóch wciąż nowych, ale rozwijających się kanałów – mobilności i społeczności – stwarza poważne możliwości dla marketingowców – powiedział Noah Elkin z eMarketer’a.

Najważniejszymi „adresami”, z których korzystają użytkownicy urządzeń mobilnych pozostają Facebook, MySpace oraz Twitter. Autorzy raportu zauważają jednak rosnącą popularność serwisów wykorzystujących dane związane z lokalizacją użytkownika (np. Loopt). Stwierdzają, że nie osiągnęły one jeszcze punktu krytycznego i warto obserwować ich rozwój. Dają one bowiem specyficzne możliwości jeśli chodzi o promocję, umożliwiając prezentowanie przekazów szczegółowo określonym grupom odbiorców.

eMarketer ostrzega jednak, że fakt rosnącej popularności kanałów mobilnych utrudnia mierzenie rynku dla reklamy w mobilnych systemach społecznościowych, nawet pomimo optymistycznych projekcji dotyczących liczby użytkowników. To kanały, które dopiero się rozwijają i łączenie mobilności i społeczności oznacza nierzadko trudności w jasnym określeniu perspektywy budżetowej i wynikowej jeśli chodzi o tego typu kampanie reklamowe. Są to bardzo obiecujące projekty, choć wciąż eksperymentalne.

Dawid ZarazińskieMarketer: obiecujące choć eksperymentalne możliwości reklamowe mobilnych społeczności

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.