Empik.com ma 14 lat [infografika]

Opublikowano: 27 września 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

14 lat temu powstał empik.com. Z tej okazji klienci mogą składać życzenia urodzinowe na specjalnie przygotowanej stronie oraz spodziewać się atrakcji i niespodzianek. Właściciele serwisu podzielili się również ciekawymi statystykami.

Tegoroczne urodziny empik.com mają być najdłuższym świętem w historii sklepu – potrwają trzy tygodnie. W ramach obchodów sklep przygotował promocje, które cyklicznie będą pojawiać się na stronach. Przez 21 dni, od 26 września do 17 października będzie można spodziewać się m.in.: 20 proc. rabatów na kosmetyki, 20 proc. rabatów na muzykę w formacie MP3, 50 proc. rabatów codziennie na inny produkt.

Od momentu rejestracji domeny empik.com i startu naszego sklepu, obsłużyliśmy 2,5 mln klientów. Dowodem sukcesu naszej misji są rosnące przychody firmy – w pierwszej połowie 2012 zwiększyliśmy je aż o 75 proc. rok do roku – powiedział Michał Grom, prezes empik.com.

14 urodziny empik.com infografika

Empik.com przygotował również małe podsumowanie najciekawszych statystyk z ostatnich 14-stu lat. Sprzedane w 2011 r. książki ważyły ponad 2 mln kg. Najpopularniejszymi książkami w historii sklepu są „Zmierzch” Stephanie Meyer oraz „Marzenia i Tajemnice” autorstwa Danuty Wałęsy. Najdroższy produkt dostępny na empik.com to wycieczka na Malediwy, która pojawiła się w ofercie empiktravel.pl.

W ciągu dnia sklep wysyła 17 paczek na minutę, co oznacza jedną paczkę co 3,5 sekundy. Do zapakowania wszystkich zakupów pracownicy sklepu zużywają 6,5 km taśmy pakowej dziennie.

Początkowo na empik.com można było kupić książki, muzykę i filmy. Wtedy do obsługi sklepu wystarczyło 14 osób. Z czasem pojawiły się kolejne kategorie produktów, takie jak gry, zabawki, artykuły papiernicze, elektronika, w tym e-booki, czy perfumy, a zatrudnienie wzrosło ponad dziesięciokrotnie. Aktualnie w firmie pracuje blisko 150 osób.

Dawid ZarazińskiEmpik.com ma 14 lat [infografika]

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.