Facebook wprowadza reklamy wideo do gier i pozwala zarabiać użytkownikom

Opublikowano: 6 maja 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Facebook testuje nowe sposoby zarabiania pieniędzy – reklamy wideo osadzone w grach dostępnych w serwisie. Co ciekawe, użytkownicy oglądający takie reklamy otrzymywać będą wynagrodzenie.

Sponsorowane wideo dostępne mają być początkowo w 350 grach i aplikacjach – w tym produkcjach CrowdStar, Digital Chocolate i Zynga. Facebook zawarł porozumienie z firmą Sharethrough, która specjalizuje się w reklamach wideo.

Facebook wprowadza reklamy wideo do gier i pozwala zarabiać użytkownikom 1

Aby zmniejszyć naturalny opór użytkowników przed oglądaniem tego typu reklam, Facebook postanowił płacić widzom. Osoby, które zdecydują się obejrzeć reklamy dostaną niewielką kwotę (ok. 10 centów) w wirtualnej walucie – Facebook Credits. Te z kolei można wymienić np. na zakupy dokonywane poprzez platformę Deals czy w grach i aplikacjach.

Facebook chce nie tylko zarobić reklamie, ale również budować świadomość kluczowego dla siebie produktu, jakimi są Credits. Firma robi to przez szereg inicjatyw, a same Kredyty staną się od lipca obowiązkową walutą we wszystkich grach dostępnych w Facebooku.

Dawid ZarazińskiFacebook wprowadza reklamy wideo do gier i pozwala zarabiać użytkownikom

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.