Ogromna popularność serwisów społecznościowych ma znaczenie nie tylko biznesowe, czy technologiczne – stwarza również zupełnie nowe możliwości badawcze dla obserwatorów życia społecznego. Przykład wykorzystania nowego rodzaju danych dał właśnie Facebook, który poszukiwał odpowiedzi na pytanie o to, jak związki wpływają na nasze szczęście.
Wyniki badania zostały opublikowane z okazji Walentynek na oficjalnym blogu serwisu. Zespół Facebooka zadał sobie pytanie: czy bycie w związku sprawia, że czujemy się szczęśliwi? Dla niektórych może być zaskoczeniem fakt, że odpowiedź nie została przedstawiona wyłącznie w biało-czarnych kolorach.
Zanim jednak wyniki, dwa zdania o metodologii. „Metoda badania szczęścia” jaką opracował Facebook opiera się na analizie występowania pozytywnych słów w komunikatach wysyłanych za pośrednictwem serwisu (przez anglojęzycznych użytkowników). Zebrane podczas jednego z tygodni stycznia dane zostały następnie przefiltrowane z uwzględnieniem płci i deklaracji pozostawania w związku, jaką podaje się we własnym profilu.
Jak już wspomniano wyniki mogą nieco zaskakiwać, choć w swojej głównej części nie są niespodzianką: ludzie w związkach wydają się być bardziej szczęśliwi niż ci, którzy żyją poza związkami. Zaskoczeniem może być jednak na przykład stwierdzenie, że ludzie, którzy są najmniej szczęśliwi to jednocześnie ci, którzy nie ujawniają informacji o relacjach lub ci, którzy pozostają w otwartych związkach. Są bardziej nieszczęśliwi niż osoby wybierające status „to skomplikowane” lub „owdowiały” (ang. widowed). Ci ostatni przejawiają za to mniej emocji niż pozostali – zarówno pozytywnych jak i negatywnych.
Co może zastanawiać to większa „szczęśliwość” mężczyzn pozostających w otwartych związkach niż kobiet, które są za to mniej „negatywne” w małżeństwie i narzeczeństwie.
Do przedstawionych wyników należy podchodzić oczywiście z dystansem i traktować je bardziej jako ciekawostkę niż rzetelne badania naukowe. Niemniej jednak analiza przeprowadzona przez zespół Facebooka pokazuje jak wiele można zaobserwować korzystając z danych dostarczanych przez użytkowników współczesnych platform komunikacyjnych.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.