Wyszukiwarka Google podejmuje kolejne kroki na drodze do swego udoskonalenia: chce stać się najbardziej spersonalizowaną wyszukiwarką na świecie.
Można dziś powiedzieć, że w korzystaniu z wyszukiwarki Google nie ma nic emocjonującego. Już wkrótce ma się to zmienić, ponieważ Google zapowiada maksymalne jej spersonalizowanie i dopasowanie do indywidualnych wymagań każdego użytkownika. Z nowej wyszukiwarki Google będą mogli skorzystać użytkownicy serwisu społecznościowego Google Plus.
Niebawem do wyszukiwarki Google zostanie wprowadzona nowa usługa pod nazwą You World. Jej użytkownikiem może zostać każdy internauta, który wcześniej zarejestruje się w serwisie Google+. Samo konto w portalu społecznościowym nie będzie jednak wystarczające do tego, aby nasza wyszukiwarka Google została spersonalizowana. Usługa You World będzie działała prawidłowo tylko w odniesieniu do najbardziej aktywnych i udzielających się użytkowników Google+.
Jak to działa? Usługa You World z założenia ma przeprowadzać bieżące badania preferencji każdego użytkownika, a następnie filtrować wyniki jego wyszukiwań w wyszukiwarce. Opierać będzie się o zainteresowania klientów oraz o ich pasje i rzeczy, które po prostu lubią.
W polskiej wersji językowej wyszukiwarki Google usługa You World jest nieaktywna, ale ma zostać wkrótce uruchomiona. Google zaznacza, że w przyszłości dla polskich użytkowników będzie ona opcjonalna. Zalogowani użytkownicy Google+ będą mogli samodzielnie określić, czy wyszukiwarka ma działać dla internauty anonimowego, czy też w oparciu o dane zgromadzone na profilu w społecznościówce.
Google określiło, że wyszukiwanie spersonalizowane jest równoznaczne z wyszukiwaniem społecznościowym, czyli z Social Search. Firma Google, pragnąc zachęcić swoich użytkowników do korzystania z nowej wersji wyszukiwarki, będzie prezentować w niej wyniki wyszukiwań w formie jak najbardziej atrakcyjnej. Prócz linków do stron www znajdą się w nowych wynikach zdjęcia i multimedia.
Wprowadzenie przez Google usługi You World do wyszukiwarki ma na celu odebranie choćby części użytkowników serwisowi społecznościowemu o światowym zasięgu – Facebook. Google+ walczy z nim o udział w rynku. Facebook niepokojąco dla Google zatacza coraz szersze kręgi w Internecie, przez co dla wielu użytkowników stał się on „oknem na świat online”. Warto podkreślić, że skorzystanie z personalizowanego wyszukiwania da użytkownikom większy poziom bezpieczeństwa w sieci, bowiem będzie wiązało się z automatycznym uruchomieniem szyfrowania SSL. To powinno być dodatkową zachętą dla samych użytkowników.
Założeniem Google jest przekształcenie wyszukiwarki w narzędzie, które w przyszłości będzie nie tylko w stanie zrozumieć treści poszczególnych witryn internetowych, ale będzie mogło jednocześnie w pełni zrozumieć ludzi i relacje zachodzące pomiędzy nimi. Google w spersonalizowanej wersji będzie pozwalało na znalezienie informacji powiązanych z samym użytkownikiem, jego zdjęciami, postami itp. Będzie wyszukiwało z wykorzystaniem autouzupełnień, co pozwoli na szybkie znalezienie znajomych w sieci oraz ich indywidualnych zainteresowań.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.