Według niepotwierdzonych informacji Google zamierza zrezygnować z nazw swych najbardziej popularnych serwisów: Picasa i Blogger. Mają zostać zastąpione nazwami jednoznacznie identyfikującymi usługi z Google.
Jak donosi serwis Mashable, Google chce zunifikować nazewnictwo swoich produktów w kontekście uruchomienia platformy społecznościowej Google+. Nie oznacza to oczywiście rezygnacji z bardzo popularnych serwisów: zdjęciowego (Picasa) oraz blogowego (Blogger). Zmienić mają się ich nazwy na odpowiednio: Google Photos oraz Google Blogs.
Google być może zmieni także nazwy innych produktów, choć jak zapewniają źródła bliskie sprawie, nie dotyczy to największego serwisu wideo – YouTube. Przypomnijmy, że w maju firma postanowiła zamknąć swój autorski projekt, Google Video.
Jeśli doniesienia okażą się prawdziwe (firma Google odmówiła komentarza), nie będzie to pierwszy tego typu ruch ze strony technologicznego giganta. W 2006 roku Google przejęła serwis JotSpot, który dwa lata później „przebrandowano” na Google Sites. Podobnie było z przejęciem platformy GrandCentral, która zmieniła nazwę na Google Voice w 2009 roku. Picasa i Blogger również zostały przejęte, ale o wiele wcześniej (odpowiednio w 2004 i 2003 roku).
Jak ewentualną zmianę przyjmą użytkownicy serwisów? Część z pewnością wyrażać będzie swoje niezadowolenie. Ruch taki pozwoliłby jednak na pełną integrację rozwiązań w ramach platformy społecznościowej Google+.
Według źródeł Mashable zmiana ma zostać wprowadzona w najbliższych czterech, sześciu tygodniach. Data zbiega się z planowanych publicznym udostępnieniem platformy Google+, która zostanie najprawdopodobniej otwarta 31 lipca.
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Black Weekend z BLIKIEM – liczba transakcji blisko 18 mlnKolejny raz wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły liczne grono klientów. Atrakcyjne ceny skłoniły ich do zakupów, ...
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.