Google kończy z markami Picasa i Blogger?

Opublikowano: 6 lipca 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Według niepotwierdzonych informacji Google zamierza zrezygnować z nazw swych najbardziej popularnych serwisów: Picasa i Blogger. Mają zostać zastąpione nazwami jednoznacznie identyfikującymi usługi z Google.

Google kończy z markami Picasa i Blogger? 1Jak donosi serwis Mashable, Google chce zunifikować nazewnictwo swoich produktów w kontekście uruchomienia platformy społecznościowej Google+. Nie oznacza to oczywiście rezygnacji z bardzo popularnych serwisów: zdjęciowego (Picasa) oraz blogowego (Blogger). Zmienić mają się ich nazwy na odpowiednio: Google Photos oraz Google Blogs.

Google być może zmieni także nazwy innych produktów, choć jak zapewniają źródła bliskie sprawie, nie dotyczy to największego serwisu wideo – YouTube. Przypomnijmy, że w maju firma postanowiła zamknąć swój autorski projekt, Google Video.

Google kończy z markami Picasa i Blogger? 2Jeśli doniesienia okażą się prawdziwe (firma Google odmówiła komentarza), nie będzie to pierwszy tego typu ruch ze strony technologicznego giganta. W 2006 roku Google przejęła serwis JotSpot, który dwa lata później „przebrandowano” na Google Sites. Podobnie było z przejęciem platformy GrandCentral, która zmieniła nazwę na Google Voice w 2009 roku. Picasa i Blogger również zostały przejęte, ale o wiele wcześniej (odpowiednio w 2004 i 2003 roku).

Jak ewentualną zmianę przyjmą użytkownicy serwisów? Część z pewnością wyrażać będzie swoje niezadowolenie. Ruch taki pozwoliłby jednak na pełną integrację rozwiązań w ramach platformy społecznościowej Google+.

Według źródeł Mashable zmiana ma zostać wprowadzona w najbliższych czterech, sześciu tygodniach. Data zbiega się z planowanych publicznym udostępnieniem platformy Google+, która zostanie najprawdopodobniej otwarta 31 lipca.

Dawid ZarazińskiGoogle kończy z markami Picasa i Blogger?

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.