Google łączy siły z Salesforce

W poniedziałek Google oficjalnie ogłosiło całkowitą integrację pakietu Google Apps (Docs, Calendar, Gmail i Gtalk) z należącymi do Salesforce sieciowymi usługami dla biznesu – podał TechCrunch.
Skutkiem umowy jest promocja Google Apps (przeznaczonych głównie dla użytkowników indywidualnych) wśród milionowej rzeszy płacących klientów Salesforce. W ramach tej ostatniej witryny można od tej pory rozmawiać za pośrednictwem komunikatora Gtalk czy tworzyć nowe dokumenty, a także korzystać z kalendarza jako narzędzia zarządzania sprzedażą.

Umieszczone w Salesforce moduły Google Apps są bezpłatne. Oczywiście dostępne jest także konto premium (z dodatkowymi funkcjami i zabezpieczeniami). Kosztuje 5 dolarów za użytkownika na miesiąc. W lecie cena ta wzrośnie do 10 dolarów, ale za to pojawi się telefoniczne wsparcie techniczne.

Sojusz Google i Salesforce jest kolejnym sposobem na skuteczne konkurowanie z Microsoftem. Dyrektor wykonawczy Salesforce Marc Benioff powiedział: Wróg mojego wroga jest moim przyjacielem – to czyni Google naszym najlepszym przyjacielem. Rozmawiałem z wieloma naszymi klientami, którzy chcą pozbyć się MS Worda.

Google Apps było poważnym rywalem dla Office’a, ale Salesforce uniemożliwiał przebicie się do kręgów biznesu. Sojusz poprawił więc pozycję wyszukiwarkowego giganta.

Źródło: TechCrunch

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top