Zgodnie z informacjami zebranymi przez Laboratorium Badawcze F-Secure, w ciągu ostatnich lat wiele firm padło ofiarą ataków spowodowanych m.in. przez trojany, ale ani jedna z nich nie podała tej informacji do wiadomości publicznej. Tym bardziej zaskakująca okazała się wiadomość przekazana przez firmę Google, która ogłosiła, że została zaatakowana wymierzonym w nich trojanem.
Celem cyberprzestępców było uzyskanie dostępu do kont pocztowych Gmail chińskich aktywistów walczących o prawa człowieka. Firma winą za to zdarzenie obarcza również Chiński Rząd, dlatego zapowiedziała, że zaprzestanie cenzurowania wyników wyszukiwania na stronie www.google.cn.
Do ataku prawdopodobnie doszło poprzez e-mail zawierający zainfekowany załącznik PDF. Firma Adobe udostępniła aktualizację zabezpieczeń programu Adobe Reader, znacznie zwiększając poziom jego bezpieczeństwa. Zaskakujące, że w tym samym momencie została zaatakowana również firma Adobe. Prawdopodobnie ktoś próbował zdobyć dostęp do ich systemu w celu znalezienia nowych luk umożliwiających kolejne ataki.
Zespół Badawczy F-Secure już kilkukrotnie wcześniej ostrzegał, iż tego typu zdarzenia mogą nastąpić. Laboratorium stworzyło film obrazujący atak na konkretny cel, firmę lub instytucję:
http://www.f-secure.com/weblog/
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.