Google już wkrótce zaprezentuje platformę telewizyjną opartą na systemie Android. Celem projektu jest „uniternetowienie” telewizorów i innych urządzeń w ten sposób, by udostępniały więcej treści z sieci. Zainteresowanie technologią wyraziły takie korporacje jak Sony, Intel czy Logitech.
Według doniesień Wall Street Journal korporacja z Mountain View zaprezentuje swoje nowe rozwiązanie podczas konferencji „Google I/O” (19-20 maja). Źródła gazety zastrzegają jednak, że Google może opóźnić upublicznienie technologii jeśli uzna, że nie jest jeszcze odpowiednio „dojrzała”.
Google nie bez przyczyny wybierze twórców aplikacji jako pierwszych, którzy zobaczą nowe rozwiązanie. Firma chciałaby zapewne by aktywnie włączyli się w rozwój platformy, nadając jej jednocześnie promocyjny rozgłos. To sprawdzone i przynoszące wymierne korzyści podejście, znane chociażby ze wszystkich „sklepów z aplikacjami” (np. Apple App-Store). Aby jednak przekonać programistów należy zaprezentować coś „ekstra”.
Być może takim hitem okażą się nowe telewizory Sony z wbudowanymi procesorami Atom. Jak podają źródła WSJ, Sony zamierza wyposażyć swoje nadchodzące urządzenia w oprogramowanie oparte na platformie Android.
Google ma po cichu testować (w bardzo ograniczonym zasięgu) swoją nową technologię. Pozwala ona użytkownikom na jednoczesny dostęp do standardowych treści oferowanych przez partnera testów, amerykańską platformę cyfrową Dish Network, z wyszukiwanymi programami internetowymi.
Czego więc możemy spodziewać się po projekcie Google TV? Możliwości swobodnego surfowania po sieci na ekranach telewizorów bez żadnych dodatkowych urządzeń. Łączenia treści tradycyjnych telewizji z ofertami serwisów takich jak Netflix, Hulu, czy innych platform wideo na życzenie (VOD). I zapewne integracji z serwisami społecznościowymi takimi jak Twitter, czy Picassa (czy oglądając najnowszy odcinek „Tańca z gwiazdami” będziemy mogli kliknąć przycisk „Lubię to”?). Jeśli od strony technologicznej Google dobrze „rozegra” ten projekt to o jego powodzeniu zadecydują twórcy aplikacji.
Konwergencja mediów przekracza właśnie kolejną granicę.
Źródło grafiki: livbit.com
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
- Black Week według Shoper: Rekordowe zakupy, wzrost popularności płatności online i strategie marketingowe sprzedawcówBlack Week to nie tylko czas intensywnych zakupów, ale również okres analizy trendów konsumenckich i zachowań klientów. W trakcie tego ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.