Google już wkrótce zaprezentuje platformę telewizyjną opartą na systemie Android. Celem projektu jest „uniternetowienie” telewizorów i innych urządzeń w ten sposób, by udostępniały więcej treści z sieci. Zainteresowanie technologią wyraziły takie korporacje jak Sony, Intel czy Logitech.
Według doniesień Wall Street Journal korporacja z Mountain View zaprezentuje swoje nowe rozwiązanie podczas konferencji „Google I/O” (19-20 maja). Źródła gazety zastrzegają jednak, że Google może opóźnić upublicznienie technologii jeśli uzna, że nie jest jeszcze odpowiednio „dojrzała”.
Google nie bez przyczyny wybierze twórców aplikacji jako pierwszych, którzy zobaczą nowe rozwiązanie. Firma chciałaby zapewne by aktywnie włączyli się w rozwój platformy, nadając jej jednocześnie promocyjny rozgłos. To sprawdzone i przynoszące wymierne korzyści podejście, znane chociażby ze wszystkich „sklepów z aplikacjami” (np. Apple App-Store). Aby jednak przekonać programistów należy zaprezentować coś „ekstra”.
Być może takim hitem okażą się nowe telewizory Sony z wbudowanymi procesorami Atom. Jak podają źródła WSJ, Sony zamierza wyposażyć swoje nadchodzące urządzenia w oprogramowanie oparte na platformie Android.
Google ma po cichu testować (w bardzo ograniczonym zasięgu) swoją nową technologię. Pozwala ona użytkownikom na jednoczesny dostęp do standardowych treści oferowanych przez partnera testów, amerykańską platformę cyfrową Dish Network, z wyszukiwanymi programami internetowymi.
Czego więc możemy spodziewać się po projekcie Google TV? Możliwości swobodnego surfowania po sieci na ekranach telewizorów bez żadnych dodatkowych urządzeń. Łączenia treści tradycyjnych telewizji z ofertami serwisów takich jak Netflix, Hulu, czy innych platform wideo na życzenie (VOD). I zapewne integracji z serwisami społecznościowymi takimi jak Twitter, czy Picassa (czy oglądając najnowszy odcinek „Tańca z gwiazdami” będziemy mogli kliknąć przycisk „Lubię to”?). Jeśli od strony technologicznej Google dobrze „rozegra” ten projekt to o jego powodzeniu zadecydują twórcy aplikacji.
Konwergencja mediów przekracza właśnie kolejną granicę.
Źródło grafiki: livbit.com
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.