INTERIA.PL, jako jedyny portal w Polsce, udostępniła swoim użytkownikom wyszukiwarkę Google, która wzbogaciła zasoby serwisu Szukaj portalu (http://szukaj.interia.pl/) zastępując dotychczasowe rozwiązanie.
– Udostępnienie wyszukiwarki Google to nie tylko większe zadowolenie naszych obecnych użytkowników, ale też kolejny impuls do zwiększenia popularności portalu, a co za tym idzie wzrostu przychodów z reklamy internetowej – komentuje Jacek Pasławski, Prezes INTERIA.PL. – Biorąc pod uwagę obecny potencjał Google’a w Polsce, w ciągu pół roku powinniśmy pozyskać dodatkowo przynajmniej milion nowych użytkowników – dodaje.
Google jest najbardziej precyzyjną i najczęściej wybieraną przez użytkowników Internetu wyszukiwarką, wynika z większości testów prowadzonych na świecie przez niezależne zespoły badawcze. Za pośrednictwem wyszukiwarki Google można dotrzeć do ponad 8 miliardów adresów stron internetowych, co sprawia, że dysponuje ona największym na świecie indeksem URL’i. Pozycja lidera wśród wyszukiwarek została potwierdzona także w Polsce, m.in. pierwszym miejscem w przeprowadzonym w ubiegłym roku przez dwutygodnik Komputer Świat teście wyszukiwarek. Bezkonkurencyjną pozycję wyszukiwarki na krajowym rynku potwierdzają też wyniki badania Megapanel PBI / Gemius, według których na polskim rynku z Google’a korzysta blisko 5,5 mln internautów.
– Bezpośrednią korzyścią ekonomiczną ze współpracy nawiązanej z Google Inc. jest zwiększenie strumienia przychodów portalu o wpływy z tytułu sprzedaży form reklamowych opartych o wyniki zapytań do wyszukiwarki, a jest to ważny i bardzo dynamicznie wzrastający segment przychodów reklamowych – powiedział Jacek Pasławski. – Takie produkty jak pozycjonowane, płatne linki sprzedawać będą zarówno handlowcy portalu, jak i firmy Google, a niebawem wprowadzimy do naszej oferty także zautomatyzowany system sprzedaży boksów reklamowych skojarzonych z wynikami wyszukiwania – dodał.
Jak podaje eMarketer, cały światowy rynek 'paid-search’ wart był w 2004 r. 22 mld dolarów. Według 'IAB Internet AdvertisingRevenue Report’ w pierwszych dwóch kwartałach 2004 r. usługi oparte na wyszukiwarkach stanowiły największą pod względem wielkości przychodów formę promocji w Internecie. W pierwszej połowie 2004 r. udział przychodów z reklam wykorzystujących wyniki wyszukiwania wyniósł 40%, co w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego daje poziom wyższy o 11 punktów procentowych. Według raportu IAB Polska w tym samym okresie w naszym kraju wydatki na reklamę w wyszukiwarkach stanowiły tylko 7% wszystkich budżetów na promocję internetową, co pokazuje olbrzymie możliwości wzrostu tego rynku w Polsce.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.