Google wycofuje z rynku swój telefon

Opublikowano: 19 lipca 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , ,

Pomimo pochlebnych recenzji i zdobycia kilku branżowych nagród telefon Nexus One, mający być orężem koncernu z Mountain View na rynku smartfonów okazał się sprzedażowym ślepakiem. Wkrótce zniknie z rynku.

Firma od daty premiery sprzedała tylko 135 tys. sztuk Nexusa One. W tym samym czasie iPhone firmy Apple trafił do miliona użytkowników. Google przyznaje się do porażki i zapowiada, że nie będzie składała kolejnych zamówień na smartfona (partnerem technologicznym jest w tym przypadku firma HTC).

Google wycofuje z rynku swój telefon 1

W związku z wydanym oświadczeniem pojawiają się pytania dotyczące przyszłości Androida, systemu operacyjnego, którego Nexus One miał być produktem flagowym. Ale ta wydaje się niezagrożona; system dobrze sobie radzi na szeregu innych urządzeniach mobilnych, będąc realną konkurencją dla iOS firmy Apple.

Google przekonuje, że zaprzestanie produkcji nie oznacza porzucenie klientów. Telefon wciąż będzie do nabycia w Europie a twórcy aplikacji wciąż będą mogli tworzyć oprogramowanie. Prowadzona będzie również pomoc konsumencka.

Nexus One będzie nadal sprzedawany przez partnerów takich jak Vodafone w Europie, KT w Korei i być może innych w zależności od lokalnych warunków. By zapewnić dostęp do telefonu z najnowszą wersją systemu Android dla twórców aplikacji prowadzić będziemy sprzedaż Nexusa One dla zarejestrowanych twórców – oświadczyła firma Google.

Jak widać rynek smartofnów nie jest lekką, łatwą i przyjemną ziemią obiecaną nowych technologii, które zawsze znajdą nabywców. Przekonała się o tym nie tylko firma Google, ale również Microsoft, który wycofał z rynku KIN, „telefon dla młodzieży” po tym jak wyniki sprzedaży zatrzymały się na poziomie zaledwie kilku tysięcy nabytych urządzeń.

Grafika: kensegall.com

Dawid ZarazińskiGoogle wycofuje z rynku swój telefon

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.