Pomimo pochlebnych recenzji i zdobycia kilku branżowych nagród telefon Nexus One, mający być orężem koncernu z Mountain View na rynku smartfonów okazał się sprzedażowym ślepakiem. Wkrótce zniknie z rynku.
Firma od daty premiery sprzedała tylko 135 tys. sztuk Nexusa One. W tym samym czasie iPhone firmy Apple trafił do miliona użytkowników. Google przyznaje się do porażki i zapowiada, że nie będzie składała kolejnych zamówień na smartfona (partnerem technologicznym jest w tym przypadku firma HTC).
W związku z wydanym oświadczeniem pojawiają się pytania dotyczące przyszłości Androida, systemu operacyjnego, którego Nexus One miał być produktem flagowym. Ale ta wydaje się niezagrożona; system dobrze sobie radzi na szeregu innych urządzeniach mobilnych, będąc realną konkurencją dla iOS firmy Apple.
Google przekonuje, że zaprzestanie produkcji nie oznacza porzucenie klientów. Telefon wciąż będzie do nabycia w Europie a twórcy aplikacji wciąż będą mogli tworzyć oprogramowanie. Prowadzona będzie również pomoc konsumencka.
Nexus One będzie nadal sprzedawany przez partnerów takich jak Vodafone w Europie, KT w Korei i być może innych w zależności od lokalnych warunków. By zapewnić dostęp do telefonu z najnowszą wersją systemu Android dla twórców aplikacji prowadzić będziemy sprzedaż Nexusa One dla zarejestrowanych twórców – oświadczyła firma Google.
Jak widać rynek smartofnów nie jest lekką, łatwą i przyjemną ziemią obiecaną nowych technologii, które zawsze znajdą nabywców. Przekonała się o tym nie tylko firma Google, ale również Microsoft, który wycofał z rynku KIN, „telefon dla młodzieży” po tym jak wyniki sprzedaży zatrzymały się na poziomie zaledwie kilku tysięcy nabytych urządzeń.
Grafika: kensegall.com
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.