Interactive Advertising Bureau (IAB), organizacja zrzeszająca ponad 500 firm takich jak Facebook, Google, eBay czy Microsoft zaapelowała do ICANN by zatrzymała program nowych domen.
Potencjalnie ważna zmiana ICANN wprowadzana jest odgórnie. Nie było jak się wydaje analiz ekonomicznych, szerokiej dyskusji z udziałowcami, z małą dbałością o delikatną równowagę internetowego ekosystemu. To może mieć katastrofalne skutki dla właścicieli marek mediowych, których reprezentujemy i ich współpracowników. Mamy nadzieję, że ICANN przemyśli ponownie swą decyzję – powiedział Randall Rothenberg, szef IAB.
Apel IAB pojawił się zaledwie dwa tygodnie po tym jak podobne wątpliwości wyraziła Association of National Advertisers (ANA), amerykańska organizacja skupiająca firmy marketingowe. ANA zapowiedziała lobbowanie w tej sprawie w Kongresie, a w razie potrzeby – wystąpienie przeciw ICANN na drodze sądowej.
Pogróżki ANA to jedno, apel IAB to co innego. Skupione w IAB firmy odpowiadają za 86 proc. internetowych wydatków reklamowych w USA. Wygląda więc na to, że korporacje nie są zbyt zachwycone wprowadzaniem nowych domen i burzeniem „delikatnego porządku”.
Czy tego typu głosy mogą zatrzymać lub opóźnić wprowadzenie nowych domen? Wydaje się to mało prawdopodobne choć jest oczywiście możliwe – zwłaszcza jeśli sprawa trafi do sądu. ICANN jest jednak zdeterminowana i łatwo nie odpuści.
Wpisy promowane
- Co robić, aby się nie wypalić, pracując wiele lat w jednej firmie?Wieloletnia praca w jednej firmie najczęściej na tym samym stanowisku może prowadzić do wypalenia, wskutek czego stracisz cały zapał do ...
- Wycena jednoosobowej działalności gospodarczej. Metody.Wycena jednoosobowej działalności gospodarczej (firmy jednoosobowej) bazuje na tych samych metodach, które stosuje się w wycenie innych podmiotów biznesowych. Wycena ...
Wydarzenia
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Duński sklep Coolshop wchodzi na polski rynekDuński sklep internetowy Coolshop oficjalnie rozpoczął działalność w Polsce, oferując szeroki asortyment produktów. W ofercie znajduje się ponad 45 tysięcy ...
- BaseLinker Index: Wzrost kondycji polskiego e-commerce we wrześniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, która jest jednym z kluczowych systemów do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online w regionie CEE, opublikowali najnowszy ...
- Shoper wzmacnia współpracę z AlsendoShoper, znany dostawca rozwiązań e-commerce na abonament w Polsce, zacieśnia współpracę z firmą Alsendo, specjalizującą się w logistyce dla sklepów ...
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.