Inspirujące kampanie na Black Friday

Czarno to widzę – i tym razem nie jest to wieszczenia najgorszych rzeczy. Już za około miesiąc nadejdzie Black Friday. Czym jest? Jak polskie firmy „świętują” ten dzień? I jak wykorzystują go do osiągnięcia dodatkowych zysków ze skoku konsumpcjonistycznych zachowań?

Zapraszamy do przeczytania o tym, jak przygotować się na najmilszy piątek w branży e-commerce i nie tylko.

Czym jest Black Friday?

Black Friday (Czarny Piątek) to „święto” pochodzące ze Stanów Zjednoczonych. Wypada w piątek po amerykańskim Dniu Dziękczynienia (w tym roku: 29 listopada). To dzień wyjątkowych okazji zakupowych, rabatów i zniżek. Black Friday rozpoczyna sezon zakupów przed Bożym Narodzeniem.

Black Friday w Polsce

Black Friday w Polsce jest już dość znaną okazją do zaopatrzenia się w nowe produkty w atrakcyjnych cenach. Oferty rabatów i obniżek znajdziemy w większości sklepów z odzieżą, elektroniką, książkami itd. Jak pokazywały badania TNS, w ubiegłym roku podczas zakupów w Czarny Piątek i następujący po nim Cyber Monday, Polacy wydali nawet 2,3 mld zł. Okazje sprzedażowe nie są w Polsce jeszcze jednak tak znaczące jak w Stanach Zjednoczonych, a i trudno znaleźć wyjątkowe kampanie marketingowe z okazji Black Friday w naszym kraju. Warto przyjrzeć się przykładom z zagranicy, ale i dobrym rodzimym pomysłom na kampanię z okazji Czarnego Piątku.

Zrobili wrażenie przez wydarzenie – MeUndies

Sklep z bielizną dla kobiet i mężczyzn MeUndies w 2016 roku zdecydował się zrobić z Black Friday prawdziwe wydarzenie. Stworzył na Facebooku wirtualną imprezę, która przyciągnęła ponad 13 tys. widzów, którzy mieli okazje zapoznawać się z odblokowywanymi znaczącymi zniżkami. Zapraszając 300 tys. obserwujących do wydarzenia marka zyskała 660 tys. poinformowanych o akcji przez podekscytowanych entuzjastów marki.

Inspirujące kampanie na Black Friday 1

Oferta piękniejsza niż zwykle – Waterstones

W 2017 roku Watersones – brytyjska sieć księgarni oraz sklep internetowy z książkami – przygotowała na Black Friday ofertę książek piękniejszych niż inne, idealnie nadających się na prezent. Piękne wydania takich klasyków jak „Hobbit” czy „Morderstwo w Orient Expressie” przyciągało klientów ceną poniżej 10 funtów.

Inspirujące kampanie na Black Friday 2

Podpowiedź, czego naprawdę potrzebują klienci – Flipo.pl

Flipo.pl to portal internetowy, który wspiera podróżujących w wyborze najlepszych ofert. W 2015 roku portal zdecydował się na wskazanie swoim klientom, na co naprawdę warto wydać pieniądze z okazji Black Friday – nie na elektronikę, meble czy ubrania, ale właśnie na podróże, zorganizowane przy pomocy Flipo.pl i… ich kodu rabatowego z okazji tego „święta”.

Inspirujące kampanie na Black Friday 3

Pograne słowami – DMG Herbaty, Kawy

Sklep internetowy z wysokogatunkowymi herbatami i kawami DMG, postanowił wykorzystać fakt, że Black Friday to po polsku Czarny Piątek i właśnie tak zareklamował swoje produkty. Hasło, że czarna herbata albo czarna kawa to dobry pomysł na Czarny Piątek sprawdza się idealnie!

Inspirujące kampanie na Black Friday 4

Wpisy promowane

  • Jak wysłać paczkę do Niemiec?
    Niemcy to ponad 83-milionowy kraj, który jest największym sąsiadem, a zarazem jednym z największych partnerów handlowych Polski. Nasza gospodarka jest ...
  • Dealer samochodów – jak wybrać najlepszego?
    Zakup samochodu to duża inwestycja, dlatego przed podpisaniem umowy warto poświęcić trochę czasu na znalezienie najlepszej oferty. Nie chodzi tutaj ...

Wydarzenia

Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry