Oglądanie telewizji online, słuchanie radia za pośrednictwem internetu oraz czytanie prasy w sieci stały się standardem dla większości polskich internautów. Jak pokazuje raport opublikowany przez firmę Gemius SA, trzech na czterech użytkowników sieci oglądało telewizję lub klipy video w internecie.
Media tradycyjnie…
Medium cieszącym się największą popularnością wśród respondentów jest internet – podaje raport Gemius SA „Konsumpcja mediów. Sposoby korzystania z mediów wśród internautów, listopad – grudzień 2007”. Aż 71 proc. internautów poproszonych o wskazanie czynności wykonywanej w przeddzień badania wybrało właśnie przeglądanie zawartości stron internetowych, a 70 proc. sprawdziło pocztę elektroniczną. Na kolejnych miejscach znalazły się oglądanie telewizji (63 proc.) oraz słuchanie radia (52 proc.).
W porównaniu z wynikami otrzymanymi w poprzedniej fali badania, przeprowadzonej latem 2007 roku, odsetek amatorów oglądania telewizji nie zmienił się, podczas gdy słuchalność radia spadła o 3 punkty procentowe. Internet jest przede wszystkim domeną mężczyzn, z kolei kobiety chętniej oglądają telewizję, słuchają radia oraz czytają książki.
… i za pośrednictwem sieci
Internet stał się powszechnym narzędziem umożliwiającym korzystanie z prasy, radia czy telewizji. Choć w porównaniu do poprzedniej fali badania (lato 2007 roku), spadł procent internautów używających tego medium do czytania tygodników/dwutygodników oraz miesięczników, to słuchalność radia i czytelnictwo dzienników utrzymuje się nadal na wysokim poziomie (odpowiednio 70 i 67 proc.). Co więcej, aż 75 proc. internautów przyznało, że przynajmniej raz skorzystało z możliwości oglądania telewizji i klipów video w internecie.
Najpopularniejsze tytuły
Zdecydowanie najpopularniejszą stacją telewizyjną jest TVN – trzech na czterech internautów przyznało, że oglądało ją w przeddzień badania. TVN zyskał uznanie 77 proc. kobiet i 72 proc. mężczyzn. Tych drugich odnajdziemy częściej wśród amatorów stacji typowo informacyjnych (TVN24 oraz TVP Info), jak również sportowych oraz dokumentalnych.
W pierwszej trójce najpopularniejszych wśród internautów stacji radiowych uplasowały się RMF FM, Radio Zet oraz Radio Eska. Ciekawych wniosków dostarcza analiza popularności stacji radiowych w poszczególnych grupach wiekowych. Młodsi słuchacze (15 – 34 lata) preferują RMF FM oraz Radiostację, jednak największa różnica między słuchalnością w poszczególnych kategoriach wiekowych zarysowuje się w przypadku Radia Eska. Jest to stacja, której słuchalność wyraźnie spada wraz z wiekiem odbiorców. Starsi internauci częściej słuchają stacji publicznych – Trójki, Programu 1 i 2 Polskiego Radia, ale również Radia Maryja, Radia Plus i Kolor.
W porównaniu do okresu wakacyjnego nie zmienił się odsetek internautów czytających prasę codzienną. Z kolei popularność tygodników/dwutygodników oraz miesięczników nieznacznie spadła. Najchętniej czytane tytuły z poszczególnych kategorii to Gazeta Wyborcza, Newsweek oraz Twój Styl.
Badanie mające na celu poznanie zwyczajów internautów związanych z korzystaniem z mediów w tradycyjnej formie oraz za pośrednictwem sieci, realizowane było już po raz siódmy (dwa razy w roku, począwszy od października 2004 r.). „Cykliczność badania pozwala nam śledzić zmiany w sposobie odbioru mediów przez użytkowników internetu – mówi Michał Araszkiewicz, Młodszy Badacz w Zespole Badań Ilościowych w Gemius SA. – Raport stanowi niezwykle cenne źródło informacji nie tylko dla wydawców, ale również dla media plannerów oraz osób zajmujących rynkiem reklamy.”
Wpisy promowane
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
- Mewa zaprezentuje na Targach SAWO w Poznaniu (23-25.04.2024) odzież roboczą, ochronną i ostrzegawczą dla przemysłu i rzemiosła oraz ofertę w zakresie artykułów bhpW dniach od 23-25 kwietnia b.r. firma Mewa obecna będzie na Międzynarodowych Targach Ochrony Pracy, Pożarnictwa i Ratownictwa SAWO w ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.