Według wyników badania NetTrack SMG/KRC w lipcu nieznacznie spadła liczba osób deklarujących korzystanie z Internetu. Odsetek korzystających z globalnej sieci wyniósł 16,6%, osiągając poziom analogiczny jak w kwietniu br., co oznacza spadek o jeden punkt procentowy i 4,96 mln osób korzystających z sieci.
W stosunku do okresu przedwakacyjnego można też zauważyć zmiany w sposobach dostępu do Internetu. Z 31,8% w czerwcu do 24,5% w lipcu spadła liczba użytkowników deklarujących, iż korzystają z sieci łącząc się w szkole lub na uczelni. Jednocześnie z 19,6% do 26,31% wzrósł w tym samym okresie odsetek deklarujących połączenia z Internetem z kawiarenek i sklepów komputerowych. Nieznacznie zwiększyły się też odsetki korzystających z sieci u znajomych (wzrost o 1,4 punktu procentowego) i w domu (wzrost o 1,3 punktu procentowego).
Spowodowane okresem wakacyjnym spadki oglądalności zanotowały również największe krajowe witryny. W skali miesiąca o 10,3 punktu procentowego, do 67,8%, spadł odsetek deklarujących korzystanie z portalu Onet.pl, 7,9 punktu procentowego (do 54,6%) straciła Wirtualna Polska, o 5 punktów procentowych zmniejszyła się oglądalność INTERIA.PL (do 34,4%).
W rankingu witryn odwiedzanych najczęściej swoją pozycję z czołowych
portali obroniła tylko INTERIA.PL, zyskując 0,7 punktu procentowego. Spadek o 7,3 punktu procentowego dotknął Onet.pl, o 1,3 punktu procentowego pogorszyła się pozycja Wirtualnej Polski.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.