Joost zmienia strategię

Opublikowano: 2 lipca 2009. Kategoria: Bez kategorii. Tagi: , , , , , , , ,

Joost, wdrożony przez twórców Kazaa i Skype system dystrybucji wideo w internecie, oddaje pole YouTube. Obecnie firma prowadzona przez Niklasa Zennströma i Janusa Friisa ma zamiar postawić na klienta biznesowego – pisze Gazeta Wyborcza.

joost-logoW nocy z wtorku na środę  władze spółki poinformowały o zmianie modelu biznesowego. Nie udało się przyciągnąć zainteresowania internautów projektem, a tym samym przełożyło się to na wpływy z reklam. Obecnie Joost będzie skupiał się na nadawcach telewizyjnych oraz operatorach sieci kablowych i satelitarnych, którym oferować będzie swoje rozwiązania technologiczne.

Nieoficjalną przyczyną  rezygnacji z dotychczasowej formy działalności spółki ma być  wycofanie się ze współpracy w kwietniu b.r. partnera Joosta, wytwórni Sony Pictures.

Gazeta Wyborcza zauważa, że o porażce Joosta zadecydowały dwie rzeczy. Po pierwsze internauci rezygnowali z usług Joosta ze względu na konieczność zainstalowania odpowiedniego oprogramowania w przeciwieństwie do popularnego YouTube. Drugą przyczyną były trudności z pozyskiwaniem licencji na produkcje filmowe i telewizyjne.

http://wyborcza.pl/biznes/1,82244,6779474,Tworcy_Skype_a_ustepuja_pola_YouTube.html

Sylwester KozakJoost zmienia strategię

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.