Joost zmienia strategię

Joost, wdrożony przez twórców Kazaa i Skype system dystrybucji wideo w internecie, oddaje pole YouTube. Obecnie firma prowadzona przez Niklasa Zennströma i Janusa Friisa ma zamiar postawić na klienta biznesowego – pisze Gazeta Wyborcza.

joost-logoW nocy z wtorku na środę  władze spółki poinformowały o zmianie modelu biznesowego. Nie udało się przyciągnąć zainteresowania internautów projektem, a tym samym przełożyło się to na wpływy z reklam. Obecnie Joost będzie skupiał się na nadawcach telewizyjnych oraz operatorach sieci kablowych i satelitarnych, którym oferować będzie swoje rozwiązania technologiczne.

Nieoficjalną przyczyną  rezygnacji z dotychczasowej formy działalności spółki ma być  wycofanie się ze współpracy w kwietniu b.r. partnera Joosta, wytwórni Sony Pictures.

Gazeta Wyborcza zauważa, że o porażce Joosta zadecydowały dwie rzeczy. Po pierwsze internauci rezygnowali z usług Joosta ze względu na konieczność zainstalowania odpowiedniego oprogramowania w przeciwieństwie do popularnego YouTube. Drugą przyczyną były trudności z pozyskiwaniem licencji na produkcje filmowe i telewizyjne.

http://wyborcza.pl/biznes/1,82244,6779474,Tworcy_Skype_a_ustepuja_pola_YouTube.html

Wpisy promowane

Wydarzenia

Shopper Day 2021
26.10.2021
Expert Summit 2021
04.11.2021
Forum Gospodarki Cyfrowej
09.11.2021
Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry