Akcje Google znowu straciły na wartości. Na zamknięciu w środę za jeden udział płacono ponad 458 dolarów. W czwartek ceny oscylowały wokół 441-445 USD. Wszystko przez lutowy raport comScore, z którego wynika, że liczba kliknięć w reklamy Google spadła w ciągu miesiąca o 3% – podaje Wired.
Mierząc rok do roku zaobserwowano co prawda 3% wzrost, ale to śmiesznie mało w porównaniu do 30-40% skoków, które miały miejsce w ciągu 2007. Analityk Bernstein Research Jeffrey Lindsay powiedział wtedy: Uważamy, że ten wcześniejszy wzrost był ściśle powiązany (…) ze zwiększającą się przewagą reklam wyszukiwarkowych nad banerami oraz przesuwaniem budżetów przez klientów z tradycyjnego marketingu na internetowy.
Teraz jednak sytuacja się zmieniła. Już w styczniu wzrost kliknięć wyhamował. Niektórzy eksperci uważali, że to wina zbliżającej się recesji w amerykańskiej gospodarce. Inni twierdzili, że problemy spowodowane są zmniejszeniem obszaru klikalnego pola w boksach kontekstowych Google. Niezależnie od przyczyn comScore już wtedy sugerowało, że w następnych miesiącach wyniki nie będą zadowalające. Te prognozy zaczynają się sprawdzać.
Mimo spadków William Morrison z firmy ThinkEquity uważa, że 1. kwartał 2008 roku dostarczy powodów do zadowolenia. Jego zdaniem rynek niedługo znów zacznie się rozwijać.
Źródło: Wired
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.