Akcje Google znowu straciły na wartości. Na zamknięciu w środę za jeden udział płacono ponad 458 dolarów. W czwartek ceny oscylowały wokół 441-445 USD. Wszystko przez lutowy raport comScore, z którego wynika, że liczba kliknięć w reklamy Google spadła w ciągu miesiąca o 3% – podaje Wired.
Mierząc rok do roku zaobserwowano co prawda 3% wzrost, ale to śmiesznie mało w porównaniu do 30-40% skoków, które miały miejsce w ciągu 2007. Analityk Bernstein Research Jeffrey Lindsay powiedział wtedy: Uważamy, że ten wcześniejszy wzrost był ściśle powiązany (…) ze zwiększającą się przewagą reklam wyszukiwarkowych nad banerami oraz przesuwaniem budżetów przez klientów z tradycyjnego marketingu na internetowy.
Teraz jednak sytuacja się zmieniła. Już w styczniu wzrost kliknięć wyhamował. Niektórzy eksperci uważali, że to wina zbliżającej się recesji w amerykańskiej gospodarce. Inni twierdzili, że problemy spowodowane są zmniejszeniem obszaru klikalnego pola w boksach kontekstowych Google. Niezależnie od przyczyn comScore już wtedy sugerowało, że w następnych miesiącach wyniki nie będą zadowalające. Te prognozy zaczynają się sprawdzać.
Mimo spadków William Morrison z firmy ThinkEquity uważa, że 1. kwartał 2008 roku dostarczy powodów do zadowolenia. Jego zdaniem rynek niedługo znów zacznie się rozwijać.
Źródło: Wired
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.