Kolejny miesiąc słabych wyników Google

Akcje Google znowu straciły na wartości. Na zamknięciu w środę za jeden udział płacono ponad 458 dolarów. W czwartek ceny oscylowały wokół 441-445 USD. Wszystko przez lutowy raport comScore, z którego wynika, że liczba kliknięć w reklamy Google spadła w ciągu miesiąca o 3% – podaje Wired.
Mierząc rok do roku zaobserwowano co prawda 3% wzrost, ale to śmiesznie mało w porównaniu do 30-40% skoków, które miały miejsce w ciągu 2007. Analityk Bernstein Research Jeffrey Lindsay powiedział wtedy: Uważamy, że ten wcześniejszy wzrost był ściśle powiązany (…) ze zwiększającą się przewagą reklam wyszukiwarkowych nad banerami oraz przesuwaniem budżetów przez klientów z tradycyjnego marketingu na internetowy.

Teraz jednak sytuacja się zmieniła. Już w styczniu wzrost kliknięć wyhamował. Niektórzy eksperci uważali, że to wina zbliżającej się recesji w amerykańskiej gospodarce. Inni twierdzili, że problemy spowodowane są zmniejszeniem obszaru klikalnego pola w boksach kontekstowych Google. Niezależnie od przyczyn comScore już wtedy sugerowało, że w następnych miesiącach wyniki nie będą zadowalające. Te prognozy zaczynają się sprawdzać.

Mimo spadków William Morrison z firmy ThinkEquity uważa, że 1. kwartał 2008 roku dostarczy powodów do zadowolenia. Jego zdaniem rynek niedługo znów zacznie się rozwijać.

Źródło: Wired

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top