Konkurenci razem przeciw phishingowi

Opublikowano: 30 stycznia 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Google, Facebook, Microsoft, Yahoo! i jedenaście innych firm ogłosiło powstanie nowego podmiotu, który walczyć ma z phishingiem. Konkurenci chcą wspólnie chronić użytkowników przed niebezpiecznymi mailami.

Konkurenci razem przeciw phishingowi 1Powołane przez najważniejszych internetowych graczy porozumienie działać będzie pod nazwą Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance (DMARC). Celem DMARC jest ustanowienie nowych standardów przetwarzania poczty elektronicznej, które ułatwiłyby walkę z phishingiem.

Przypomnijmy, że phishing polega na podszywaniu się pod osobę lub instytucję w celu wyłudzenia poufnych informacji osobistych (np. haseł lub szczegółów karty kredytowej). Groźne wiadomości są zwykle rozpoznawane przez filtry usług pocztowych i trafiają do skrzynek spamowych.

Jednym z najgorszych doświadczeń, jakie mogą spotkać internautę jest bycie ofiarą phishingu. Najlepszą drogą zabezpieczenia jest zapewnienie by e-mail nigdy nie dotarł do skrzynki spamowej – powiedział Adam Dawes z Google i DMARC.

Wielu użytkowników otwiera bowiem wiadomości nawet jeśli znajdują się w folderach ze spamem. Myślą, że pochodzą od znanych ich firm, takich jak choćby PayPal. DMARC chce by dostawcy usług pocztowych wprowadzili rozwiązania, które spowodowałby, że groźne wiadomości nie dostawałyby się nawet do folderów ze spamem.

Współpraca PayPal z Google i Yahoo! trwa już od 18 miesięcy. W tym czasie blokowanych było 200 tys. fałszywych wiadomości z PayPala każdego dnia.

Do tej współpracy zaproszono inne firmy. Znalazły się wśród nich m.in. Facebook i Microsoft. Wspólnie wprowadzają nowe standardy oparte na istniejących już technologiach takich jak Sender Policy Framework (SPF) czy DomainKeys Identified Mail (DKIM).

Pozostaje mieć nadzieję, że wspólna walka największych firm poprawi bezpieczeństwo internautów.

za: Wired

Dawid ZarazińskiKonkurenci razem przeciw phishingowi

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.