Marketing sportowy w social media

Opublikowano: 6 kwietnia 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , ,

Reklamowa sieć sportowa SPORTSonline i agencja Mint Media rozpoczęły współpracę w zakresie tak zwanych Kampanii Zintegrowanych, które łączą tradycyjną reklamę online z działaniami w social media. Pierwszy produkt reklamowy obu firm jest już sprzedawany przez dom mediowy Cormedia. O szczegółach opowiada Karol Kowalski, dyr. strategiczny Cormedia.

Efektem współpracy obu firm jest SPORTS_GOL EXTRA Piłkarska Oferta Specjalna, która umożliwia promocje marek lub produktów poprzez zaangażowanie social media i dotarcie do fanów sportu, a zwłaszcza piłki nożnej. Produkt został przygotowany z myślą o tegorocznym Mundialu, który odbędzie się w RPA oraz przyszłym sezonie piłkarskim Ekstraklasy i I ligi. Łączy on w sobie możliwości tradycyjnej reklamy internetowej z działaniami prowadzonymi na Facebooku i w obrębie społeczności portalu Sport24.pl.

Głównym elementem oferty będzie stworzona przez Mint Media aplikacja Typer, dzięki której użytkownicy Facebooka mogą typować wyniki spotkań piłkarskich. To wokół tej aplikacji prowadzone są działania reklamowe, które obejmują także przygotowanie  fan page na Facebooku, działania viralowe oraz reklamę w serwisie Sport24.pl.

Pakiet SPORTS_GOL EXTRA Piłkarska Oferta Specjalna to także, jak przekonują twórcy, nowatorska forma rozliczania, w której zastosowano model CPI (Cost per Install). Reklamodawca rozlicza się według liczby użytkowników Facebooka, którzy zainstalowali aplikację na swoim profilu.

O szczegóły zapytaliśmy Karola Kowalskiego, dyrektora strategicznego Cormedia.

Marketing sportowy w social media 1Co w tej ofercie jest ważniejsze, działania społecznościowe na Facebooku czy tradycyjna reklama displayowa jaką zapewnia Cormedia?

– Głównym elementem oferty jest stworzona przez Mint Media aplikacja Typer, dzięki której użytkownicy Facebooka mogą typować wyniki spotkań piłkarskich. To wokół tej aplikacji prowadzone są działania reklamowe, które obejmują także przygotowanie fan page na Facebooku, działania viralowe (także Facebook) oraz reklamę displayowa w serwisie Sport24.pl, która w tym przypadku pełni rolę wspomagającą główne działania reklamowe.

Proszę powiedzieć coś więcej o modelu rozliczania jaki przyjęliście czyli CPI (cost per install). Na czym polega innowacja i dlaczego ten model rozliczenia ma być lepszy niż tradycyjny?

– Kampanie CPI wykorzystuję tzw. „Facebook style ads”  i skierowane są do właścicieli aplikacji na Facebook, którzy chcą je promować i zwiększać ruch na tych aplikacjach. W przypadku kampanii CPI koszt generuje każdy nowy użytkownik, który dołączy do promowanej aplikacji.

Jednym z najistotniejszych aspektów CPI jest fakt, iż koszt generują tylko użytkownicy, którzy dołączą do promowanej aplikacji bezpośrednio po interakcji z kreacją CPI. Pozostali użytkownicy, którzy dołączą do aplikacji przez zainteresowanie publikacjami na ścianach swoich znajomych lub w jakikolwiek inny sposób poza interakcją z kreacją CPI są wartością dodaną. W rezultacie realny koszt pozyskania jednego użytkownika aplikacji jest znacznie niższy niż stawki rate card.

Cormedia współpracuje z Mint Media tylko w zakresie marketingu sportowego czy będziecie rozszerzać wspólne działania na inne obszary, a konkretnie na sieć budowlaną BUDOWNICTWOonline?

– Na razie nasza współpraca dotyczy jedynie projektu związanego z marketingiem sportowym. Nie wykluczamy rozszerzenia jej o inne elementy w przyszłości, także w ramach sieci BUDOWNICTWOonline i przy innych projektach związanych z social media. Szukaliśmy doświadczonego w takich działaniach partnera, który pozawiedzą i doświadczeniem dysponuje także niezbędnym w tym przypadku zapleczem technologicznym. Mint Media spełnia te wszystkie warunki z nawiązką.

SPORTSonline odpowiada za przygotowanie, sprzedaż i promocję oferty, natomiast agencja Mint Media jest twórcą aplikacji i jej administratorem.

– Skala naprawdę interesujących wykorzystań reklamowych Facebooka i . fan page jest w naszym, polskim przypadku ciągle znikoma. Choć możliwości są ogromne. Mam nadzieję, że nasza wspólna oferta z Cormedia pokaże rynkowi nowe możliwości reklamowe – mówi Jarosław Bielecki, dyrektor generalny Mint Media.

– Piłka nożna to jedna z tych dyscyplin sportowych, która wyzwala najwięcej emocji i przyciąga największe budżety reklamowe. Nasza propozycja jest tym atrakcyjniejsza, że dodaje element zabawy polegającej na typowaniu wyników – podsumowuje Karol Kowalski.

Hanna LaskowskaMarketing sportowy w social media

Podziel się!

O autorze

hania