Megapanel rozszerzony o pomiar internetu mobilnego

Jesteś związany z branżą e-commerce?
Zapisz się do newslettera, aby otrzymywać na bieżąco informacje, raporty, zapowiedzi wydarzeń branżowych oraz praktyczne porady wspierające Twój rozwój!

„Odsłony mobilne” oraz „Odsłony zagraniczne” to dwa nowe wskaźniki, które pojawią się w wynikach Megapanel PBI/Gemius za marzec 2011. Ponadto, do prezentowanych w badaniu odsłon użytkowników dołączone zostaną, nieuwzględnione wcześniej, odsłony non-cookie. Powyższe zmiany są kolejnym krokiem na drodze do uzyskania lepszego obrazu internetu mobilnego w Polsce.

Dzięki dodanemu do badania Megapanel PBI/Gemius wskaźnikowi „Odsłony mobilne”, dla każdej z witryn objętych audytem site-centric dostępne będą informacje na temat liczby odsłon wykonanych za pomocą urządzeń mobilnych, takich jak telefony komórkowe, smartfony, tablety i inne tego typu urządzenia przenośne, oraz ich udziału w odsłonach krajowych. Możliwość tworzenia rankingów węzłów o największym udziale tych odsłon, pozwoli dokładniej śledzić popularność witryn przeznaczonych na urządzenia mobilne oraz podejmować decyzje o inwestycji w tę gałąź marketingu.

– Wobec rosnącej popularności urządzeń przenośnych, coraz ważniejsze staje się określenie, jaki udział w rynku ma w Polsce internet mobilny. Dzięki zastosowaniu w badaniu Megapanel PBI/Gemius omawianych rozwiązań, lepiej poznamy preferencje tych internautów, którzy korzystają z sieci przez urządzenia przenośne, stając się tym samym ‘mobinautami’. – komentuje Andrzej Garapich, prezes PBI.

W najnowszych publikowanych danych za marzec 2011, do ogólnej liczby odsłon dodane zostaną odsłony non-cookie z Polski, które pozwolą na uzyskanie pełnej informacji o ruchu w internecie z przeglądarek oraz urządzeń nie akceptujących cookies. Urządzenia te to między innymi: telefony z wyłączoną obsługą cookie, urządzenia GPS, konsole, przeglądarki pracujące w trybie prywatnym. Odsłony non-cookie rejestrowane są także w przypadku własnych ustawień użytkownika powodujących na przykład blokowanie third-party cookies i blokowanie cookies z danej domeny. Powyższe uzupełnienie jest istotne przy pomiarze odsłon z urządzeń mobilnych, w których odsetek odsłon non-cookie jest znacznie wyższy niż w przypadku ruchu z komputerów stacjonarnych lub laptopów.

Za pomocą wskaźnika: „Odsłony zagraniczne ogółem” badanie rozszerzone zostanie o dane dotyczące ruchu zagranicznego, wcześniej nie prezentowane w wynikach.

Megapanel rozszerzony o pomiar internetu mobilnego 1

Ranking top 10 grup domen i domen niezgrupowanych według liczby „Odsłon mobilnych” z badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2011. W zestawieniu uwzględnione są jedynie witryny objęte audytem site-centric.

Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Women TechStyle Summit 2025 (online)
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025

Najnowsze wpisy

Scroll to Top