Megapanel rozszerzony o pomiar internetu mobilnego

Opublikowano: 25 maja 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

„Odsłony mobilne” oraz „Odsłony zagraniczne” to dwa nowe wskaźniki, które pojawią się w wynikach Megapanel PBI/Gemius za marzec 2011. Ponadto, do prezentowanych w badaniu odsłon użytkowników dołączone zostaną, nieuwzględnione wcześniej, odsłony non-cookie. Powyższe zmiany są kolejnym krokiem na drodze do uzyskania lepszego obrazu internetu mobilnego w Polsce.

Dzięki dodanemu do badania Megapanel PBI/Gemius wskaźnikowi „Odsłony mobilne”, dla każdej z witryn objętych audytem site-centric dostępne będą informacje na temat liczby odsłon wykonanych za pomocą urządzeń mobilnych, takich jak telefony komórkowe, smartfony, tablety i inne tego typu urządzenia przenośne, oraz ich udziału w odsłonach krajowych. Możliwość tworzenia rankingów węzłów o największym udziale tych odsłon, pozwoli dokładniej śledzić popularność witryn przeznaczonych na urządzenia mobilne oraz podejmować decyzje o inwestycji w tę gałąź marketingu.

– Wobec rosnącej popularności urządzeń przenośnych, coraz ważniejsze staje się określenie, jaki udział w rynku ma w Polsce internet mobilny. Dzięki zastosowaniu w badaniu Megapanel PBI/Gemius omawianych rozwiązań, lepiej poznamy preferencje tych internautów, którzy korzystają z sieci przez urządzenia przenośne, stając się tym samym ‘mobinautami’. – komentuje Andrzej Garapich, prezes PBI.

W najnowszych publikowanych danych za marzec 2011, do ogólnej liczby odsłon dodane zostaną odsłony non-cookie z Polski, które pozwolą na uzyskanie pełnej informacji o ruchu w internecie z przeglądarek oraz urządzeń nie akceptujących cookies. Urządzenia te to między innymi: telefony z wyłączoną obsługą cookie, urządzenia GPS, konsole, przeglądarki pracujące w trybie prywatnym. Odsłony non-cookie rejestrowane są także w przypadku własnych ustawień użytkownika powodujących na przykład blokowanie third-party cookies i blokowanie cookies z danej domeny. Powyższe uzupełnienie jest istotne przy pomiarze odsłon z urządzeń mobilnych, w których odsetek odsłon non-cookie jest znacznie wyższy niż w przypadku ruchu z komputerów stacjonarnych lub laptopów.

Za pomocą wskaźnika: „Odsłony zagraniczne ogółem” badanie rozszerzone zostanie o dane dotyczące ruchu zagranicznego, wcześniej nie prezentowane w wynikach.

Megapanel rozszerzony o pomiar internetu mobilnego 1

Ranking top 10 grup domen i domen niezgrupowanych według liczby „Odsłon mobilnych” z badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2011. W zestawieniu uwzględnione są jedynie witryny objęte audytem site-centric.

Hanna LaskowskaMegapanel rozszerzony o pomiar internetu mobilnego

Podziel się!

O autorze

hania