Najdroższe marki świata – Google na prowadzeniu

Najdroższą markę świata ma Google, wynika z najnowszej edycji rankingu firmy BrandFinance. Największym przegranym zestawienia jest natomiast Nokia, która spadła z 21 na 94 pozycję.

Wartość marki Google szacowana jest na 44,3 mld dolarów. Jest to obecnie najdroższa marka świata. W ubiegłym roku zajmowała drugie miejsce (wzrost wartości marki o prawie 8 mld dolarów). Tuż za Google uplasował się Microsoft, który podskoczył o trzy pozycje i wyceniany jest obecnie na 42,8 mld dolarów. Na trzecim miejscu znalazła się marka Walmart, ubiegłoroczny lider, który wart jest obecnie 36,2 mld dolarów.

Pierwsza dziesiątka listy prezentuje się następująco:

Najdroższe marki świata - Google na prowadzeniu 1

W zestawieniu zadebiutowała marka Facebook, która uplasowała się na 285 pozycji. Z pierwszej dziesiątki po raz pierwszy wypadła natomiast Coca-Cola.

Największym przegranym zestawienia jest firma Nokia. Mimo niedawno zawartego sojuszu z Microsoftem marka korporacji spadła z 21 na 94 pozycję. Równie niepomyślny był to rok dla BP – w związku z ogromnym wyciekiem ropy w Zatoce Meksykańskiej, marka firmy zanotowała spadek o 53 miejsca.

Coroczny raport The Global Banking 500 League Table przygotowywany jest przez firmę konsultingową Brand Finance.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top