Wakacje.pl i EasyGo.pl portale turystyczne numer jeden i dwa w polskiej e-turystyce połączyły swoje siły. Właściciele obu konkurujących ze sobą spółek właśnie podpisali umowę o partnerskiej fuzji. Dotychczasowe marki pozostaną na rynku jako znaki handlowe zarządzane przez ten sam Management. Połączone spółki, swoją siłą, wynikami, kadrą i doświadczeniem już na starcie stają się bezkonkurencyjnym podmiotem na krajowym rynku e-turystycznym, który już w 2010 roku zamierza osiągnąć próg 200 mln zł wartości sprzedaży.
Tego jeszcze nie było. Dwaj najważniejsi i najsilniejsi gracze na rynku internetowych usług turystycznych połączyli swoje siły. Od dziś EasyGo.pl i Wakacje.pl pracują razem dla wspólnego rozwoju i wzrostu.
– Większość biznesu spowolnienie gospodarcze traktuje jako sytuację kryzysową, w której z założenia się traci. My patrzymy na tzw. kryzys zupełnie inaczej. Nasze działania, nawet w tym okresie, generują wzrosty sprzedażowe. To szansa na rozwój i zwiększenie zysku dla obu zespołów – komentuje Mateusz Kazieczko, dotychczasowy prezes EasyGo.pl, a obecnie szef Rady Nadzorczej nadzorujący pracę połączonych zespołów.
Mimo, że obie spółki do tej pory ze sobą konkurowały, to mają wiele wspólnego. Obie są z Gdańska, posiadają dwa największe i dość podobnie zorganizowane contact center w polskiej e-turystyce, łączy je wspólna historia i obie bardzo podobnie patrzą w przyszłość.
– Postanowiliśmy wykorzystać to co w nas najcenniejsze. Przede wszystkim umiejętność odcięcia się od przeszłości i rywalizacji poprzez otwarcie się na współpracę i próbę wytyczenia wspólnej drogi dla siebie, jak i całej branży – mówi Michał Pilkiewicz, prezes Wakacje.pl, a od dziś także prezes połączonych spółek. – Udało się i od teraz pracujemy razem jako największa instytucja e-turystyczna w Polsce. Podwoiliśmy potencjał, a to z pewnością pozwoli nam na dynamiczny rozwój w przyszłości.
Oba portale dzięki fuzji połączyły ze sobą nie tylko doświadczenia i portfele, ale także zespoły sprzedażowe. – Jeszcze przez kilka miesięcy będziemy pracować dwu systemowo docierając wspólne procedury, ale wiem, że to tylko typowy okres przejściowy, a po asymilacji zbudujemy jeden wspólny i bardzo silny zespół sprzedażowy – podkreśla Michał Pilkiewicz.
Wartość pracowników docenia także Mateusz Kazieczko – Bez wątpienia, największy sukces naszych firm to ludzie. Obrazowo, e-commerce turystyczny przypomina skrzynię biegów w samochodzie. Wszystkie jej elementy mają swoje zadania tak jak zespoły w firmie – muszą pracować we wskazanym tempie i w odpowiednim kierunku. Bez tego, żadne auto, ani firma nie może poruszać się do przodu. A my mamy teraz apetyt na prawdziwy rajd!
Satysfakcji nie kryją Dariusz Wojdyga, do niedawna główny właściciel spółki Hoop, a obecnie znany inwestor finansowy oraz Marek Dojnow, szef firmy FIDEA, którzy decydując się dwa lata temu na inwestycję
w Wakacje.pl postawili sobie za cel konsolidację branży e-turystyki w Polsce..
Nowy Management zwraca uwagę na wartość biznesową fuzji. W tej chwili nowy podmiot jest największym e-commercem turystycznym w Polsce i jednym z największych w Europie środkowo-wschodniej. Wartość sprzedaży internetowej wycieczek połączonych spółek przewyższa o ponad 50 mln zł usługi trzeciego
w kolejności gracza, jakim jest Travelplanet. Już w przyszłym roku chce osiągnąć próg sprzedaży usług turystycznych w wysokości 200 mln zł.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.