Wakacje.pl i EasyGo.pl portale turystyczne numer jeden i dwa w polskiej e-turystyce połączyły swoje siły. Właściciele obu konkurujących ze sobą spółek właśnie podpisali umowę o partnerskiej fuzji. Dotychczasowe marki pozostaną na rynku jako znaki handlowe zarządzane przez ten sam Management. Połączone spółki, swoją siłą, wynikami, kadrą i doświadczeniem już na starcie stają się bezkonkurencyjnym podmiotem na krajowym rynku e-turystycznym, który już w 2010 roku zamierza osiągnąć próg 200 mln zł wartości sprzedaży.
Tego jeszcze nie było. Dwaj najważniejsi i najsilniejsi gracze na rynku internetowych usług turystycznych połączyli swoje siły. Od dziś EasyGo.pl i Wakacje.pl pracują razem dla wspólnego rozwoju i wzrostu.
– Większość biznesu spowolnienie gospodarcze traktuje jako sytuację kryzysową, w której z założenia się traci. My patrzymy na tzw. kryzys zupełnie inaczej. Nasze działania, nawet w tym okresie, generują wzrosty sprzedażowe. To szansa na rozwój i zwiększenie zysku dla obu zespołów – komentuje Mateusz Kazieczko, dotychczasowy prezes EasyGo.pl, a obecnie szef Rady Nadzorczej nadzorujący pracę połączonych zespołów.
Mimo, że obie spółki do tej pory ze sobą konkurowały, to mają wiele wspólnego. Obie są z Gdańska, posiadają dwa największe i dość podobnie zorganizowane contact center w polskiej e-turystyce, łączy je wspólna historia i obie bardzo podobnie patrzą w przyszłość.
– Postanowiliśmy wykorzystać to co w nas najcenniejsze. Przede wszystkim umiejętność odcięcia się od przeszłości i rywalizacji poprzez otwarcie się na współpracę i próbę wytyczenia wspólnej drogi dla siebie, jak i całej branży – mówi Michał Pilkiewicz, prezes Wakacje.pl, a od dziś także prezes połączonych spółek. – Udało się i od teraz pracujemy razem jako największa instytucja e-turystyczna w Polsce. Podwoiliśmy potencjał, a to z pewnością pozwoli nam na dynamiczny rozwój w przyszłości.
Oba portale dzięki fuzji połączyły ze sobą nie tylko doświadczenia i portfele, ale także zespoły sprzedażowe. – Jeszcze przez kilka miesięcy będziemy pracować dwu systemowo docierając wspólne procedury, ale wiem, że to tylko typowy okres przejściowy, a po asymilacji zbudujemy jeden wspólny i bardzo silny zespół sprzedażowy – podkreśla Michał Pilkiewicz.
Wartość pracowników docenia także Mateusz Kazieczko – Bez wątpienia, największy sukces naszych firm to ludzie. Obrazowo, e-commerce turystyczny przypomina skrzynię biegów w samochodzie. Wszystkie jej elementy mają swoje zadania tak jak zespoły w firmie – muszą pracować we wskazanym tempie i w odpowiednim kierunku. Bez tego, żadne auto, ani firma nie może poruszać się do przodu. A my mamy teraz apetyt na prawdziwy rajd!
Satysfakcji nie kryją Dariusz Wojdyga, do niedawna główny właściciel spółki Hoop, a obecnie znany inwestor finansowy oraz Marek Dojnow, szef firmy FIDEA, którzy decydując się dwa lata temu na inwestycję
w Wakacje.pl postawili sobie za cel konsolidację branży e-turystyki w Polsce..
Nowy Management zwraca uwagę na wartość biznesową fuzji. W tej chwili nowy podmiot jest największym e-commercem turystycznym w Polsce i jednym z największych w Europie środkowo-wschodniej. Wartość sprzedaży internetowej wycieczek połączonych spółek przewyższa o ponad 50 mln zł usługi trzeciego
w kolejności gracza, jakim jest Travelplanet. Już w przyszłym roku chce osiągnąć próg sprzedaży usług turystycznych w wysokości 200 mln zł.
Wpisy promowane
- 5 kluczowych powodów, dla których warto zainwestować w system ERPSystemy ERP przydatne są z wielu powodów. Ich głównym zadaniem jest ułatwienie zarządzania firmami, których działanie opiera się na współpracy ...
- Co zrobić, aby zwiększyć swoją szansę na otrzymanie pracy w IT?Szukasz pracy w sektorze nowoczesnych technologii i zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby zwiększyć szansę na otrzymanie wymarzonej posady? Przede ...
Wydarzenia
4. Data Economy Congress
07.10.2024 - 08.10.2024
CyberTrust 2024
07.10.2024 - 08.10.2024
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
- Raport „E-commerce w Polsce 2024” – Stabilny odsetek polskich internautów kupujących onlineWedług najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2024”, odsetek polskich internautów dokonujących zakupów online utrzymuje się na stabilnym poziomie. W 2023 ...
- IdoSell nawiązuje współpracę z AdyenIdoSell, znana platforma e-commerce w Polsce, ogłosiła strategiczną współpracę z Adyen, globalną platformą technologii finansowych. W ramach tej współpracy Adyen ...
- Raport – handel opiniami w sieciFirmy sprzedające w sieci walczą coraz zacieklej o klientów. A ponieważ aż 95% internautów przed zakupem sprawdza recenzje, to niektóre ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.