NewsPoint przygotował raport na temat firm IT o których najczęściej pisano w polskim internecie. Podsumowanie obejmuje pierwszych 35 firm specjalizujących się w usługach IT, uwzględnia dane za cały 2007 r. Firmy do badania zostały wyselekcjonowane z raportu Computerworld TOP200 za 2006 r. Podmioty znajdujące się w czołówce tego zestawienia nie zawsze wygrywają pod względem ilości publikacji. Ponadto, charakter publikacji – zwłaszcza dotyczących największych polskich firm – zadaje kłam obiegowej opinii, ze branża IT jest nudna.
Zdecydowanym rekordzistą jest firma Asseco, której nazwa do 31 grudnia 2007 r. pojawiła się w mediach już 6365 razy. Większość z publikacji na temat rzeszowskiego giganta stanowią komunikaty i informacje giełdowe. Wiele z nich dotyczy fuzji i przejęć (np. z Prokomem). Firma często pojawia się w mediach w kontekście akwizycji za granicami Polski (spółki czeskie, słowackie, rumuńskie i z regionu byłej Jugosławii oraz – niedawno – niemiecka firma AP-AG Group). Olbrzymią część publikacji stanowią wzmianki w kontekście sponsoringu drużyny siatkówki Asseco Resovia (1577 artykułów). Jednocześnie w raporcie Computerworld TOP 200 w zestawieniu największych dostawców usług IT w 2006 roku Asseco znajduje się na 24. miejscu.
Kolejnymi firmami w rankingu są światowi gracze – IBM (4446) i Oracle (2354). Na 4. miejscu znajduje się Prokom Software z 1857 artykułami. Wiele z nich dotyczy Ryszarda Krauzego i przedstawienia mu zarzutów fałszywych zeznań oraz utrudniania śledztwa w sprawie przecieku z akcji CBA w resorcie rolnictwa. Sporo medialnego zamieszania wokół Prokomu powstało również w związku z rezygnacją Krauzego ze stanowiska prezesa zarządu i sprzedażą Prokomu firmie Asseco. Prokom pojawia się również w kontekście sponsorowania drużyn Prokom Trefl Sopot i Prokom Arka Gdynia, jednak rzadziej niż pozostali informatyczni sponsorzy polskich drużyn (60 publikacji).
Wśród wybranych firm jeszcze trzy podmioty międzynarodowe (SAP, HP i Deloitte) zanotowały ponad 1000 publikacji w internecie. Kolejne firmy IT w zestawieniu to polskie spółki giełdowe: ComArch (1077), ATM (10540), Teta (1040), Emax (976), Infovide-Matrix (881) i ABG Ster-Projekt (832), o którym często pisano w kontekście połączenia z innym polskim gigantem informatycznym – SPIN. Przy bardzo silnej, piątej pozycji ComArchu w raporcie Computerworld TOP 200, zaskakuje dość niska ilość artykułów w internecie na temat tego informatycznego giganta. Informacje o krakowskiej spółce najczęściej dotyczą giełdy, kontraktów z instytucjami rządowymi oraz sportu (sponsoring Cracovii). Dzięki działalności sponsorskiej Comarch ‘zarobił’ aż 394 artykuły. Sponsorowanie sportu jest zatem dla firm IT doskonałą metodą na zaistnienie w świadomości odbiorców.
Z raportu NewsPoint wynika zatem, że wielkość nie ma znaczenia (przynajmniej w przypadku PR-u firm IT). Wysoka pozycja w rankingu podsumowującym wyniki finansowe nie zawsze wiąże się z dużą ilością publikacji.
www.newspoint.pl/nowosci/rozmiar_nie_ma_znaczenia_-_newspoint_o_firmach_it
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.